וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע אלים בירושלים: שייח' ג'ראח הפכה לשדה קרב בין יהודים וערבים

עודכן לאחרונה: 15.10.2022 / 20:51

צעירים יהודים שהגיעו לחגוג את שמחת בית השואבה הותקפו באבנים, והמשטרה התקשתה להשתלט על העימות שפרץ בין הצדדים. עימותים פרצו גם בצור באהר. ח"כ אחמד טיבי פרסם סרטון המתעד רעולי פנים יהודים שתקפו ערבי במוט. טיבי: "אלה פרחחי בן גביר, המשטרה לא הגיעה לחקור"

בווידאו: עימותים בין יהודים לערבים בשייח ג'ראח במהלך סוף השבוע/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר המהומות בערב רביעי במזרח ירושלים, שבהם השתתפו מאות תושבי מזרח העיר, סוף שבוע מתוח עבר על הבירה, עם שורה של תקריות בשכונות התפר. אל שכונת שייח ג'ראח הגיעו בערב חמישי עשרות צעירים יהודים, לביתו של תושב השכונה טל ישובייב, לחגיגת שמחת בית השואבה. בשלב מסוים פרץ עימות בין יהודים לערבים, לאחר יידוי אבנים לעבר יהודים שהלכו ברחוב, והפך את השכונה לשדה קרב במשך מספר שעות.

כוחות משטרה שפעלו בשכונה התקשו להשתלט על האירוע. צעיר יהודי נפצע בפניו מאבנים. מספר כלי רכב של תושבים ערבים בשכונה ניזוקו, ואבנים הושלכו גם לעבר בתי ערבים. בכמה סרטונים נראים השוטרים שהתייצבו מול מיידי האבנים, יהודים וערבים כאחד, כשהם מתקשים לתת מענה להתפרעות. כעבור זמן הוזעקו למקום כוחות גדולים של משטרה ומג"ב שהשליטו סדר בשכונה וביצעו מספר מעצרים.

גם בשכונות התפר התפתחו עימותים. בשכונת צור באהר במזרח ירושלים, ירו אמש צעירים ערבים זיקוקים לעבר בתי יהודים בשכונת הר חומה. בתגובה הגיעו תושבים יהודים לפאתי השכונה ויידו אבנים לעבר בתי ערבים. כוחות משטרה שהגיעו למקום חצצו בין הצדדים.

תושב שייח ג'ראח הותקף בידי רעולי פנים, 13 אוקטובר 2022. ., צילום מסך
תושב שייח' ג'ראח שהותקף בידי רעולי פנים/צילום מסך, .

ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) פרסם הערב סרטון שבו מתועדת תקיפתו של תושב שכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים בידי רעולי פנים ביום חמישי. בעקבות התקיפה הוא נזקק לטיפול רפואי. בסרטון נראית הקבוצה מגיעה לעבר פתח ביתו של הגבר, מוחמד זהראן, אחד מהם מכה אותו בראשו, הוא נופל על הקרקע והחבורה שבה על עקבותיה.

טיבי האשים בציוץ בטוויטר כי התוקפים מזוהים עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, וטען כי המשטרה לא הגיעה לחקור את המקרה. האירוע התרחש ביום חמישי.

"חבורה של פרחחי בן גביר שהגיעו לשכונת שייח' ג'ראח ביום חמישי בשעה 23:00 ותקפה את החאג' מוחמד זהראן וגרמה לפציעה קשה בראש. כיום הוא מאושפז בהדסה. המשטרה טרם גבתה עדות וסירבה להגיע למקום".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מתיחות בירושלים. 13 באוקטובר 2022. דוברות משטרת ישראל
11 חשודים נעצרו. המשטרה בירושלים, 13 באוקטובר 2022/דוברות משטרת ישראל

האירוע התרחש לכאורה במהלכו של ערב נוסף של אלימות ועימותים במזרח ירושלים, שכלל את "צעדת ירושלים" המסורתית. באותו לילה ערבים זרקו אבנים לעבר ח"כ איתמר בן גביר בשכונת שייח ג'ראח, והאחרון בתגובה שלף את נשקו האישי. בן גביר לא עשה שימוש בנשק, אך מסר: "הדרג המדיני כובל את הידיים של השוטרים שלנו. לא ייתכן שערבים זורקים אבנים ליד השוטרים והשוטרים לא מגיבים בירי. הגיע הזמן לעצור את ההפקרות".

ממשטרת ישראל נמסר: "הלילה טיפלו כוחות גדולים של משטרה ומג"ב בהפרות סדר, בתפרעויות אלימות וידויי אבנים בשייח' ג'ראח. במהלך הפעילות עצרה המשטרה 11 חשודים בהפרות הסדר שהיו משני הצדדים, ובוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר במקום להדיפת המתפרעים. במקום פעלו כוחות גלויים וסמויים ורבים מהחשודים שנעצרו נתפסו בשעת מעשה. בנוסף מנעו השוטרים בגופם אירועי חיכוך ואלימות שיכלו להוביל לנפגעים רבים במקום. נמשיך לפעול לביצוע מעצרים נוספים של מעורבים ולמיצוי הדין עם חשודים שנעצרו במקום, ולטפל באופן נחוש והתקפי בהפרות סדר ואלימות מכל סוג שהיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully