וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים אחרי נסיון ההצתה: מת מפצעיו בן ה-61 מכפר מייסר

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 7:59

רופאי בית החולים תל השומר קבעו היום את מותו של ראפע הרשה, שנכווה בכל חלקי גופות ושהה במצב של תרדמת מאז נסיון ההצתה. שני תושבי הכפר בשנות ה-20 לחייהם נעצרו בחשד לנסיון רצח. מוקדם יותר השבוע נרצח גבר בין 30 בלוד, על רגע סכסוך משפחות בעיר

בווידאו: הצתת ביתו של ראפע הרשה/תיק החקירה

ראפע הרשה בן ה-61 מכפר מייסר מת היום (שבת) מפצעיו, כחודשיים לאחר שלפי החשד הוצת בשנתו ונכווה בכל חלקי גופו. מאז, מצבו הדרדר בזמן שהיה במצב אנוש תחת תרדמת. לבסוף, נאלצו הרופאים בבית החולים תל השומר לקבוע את מותו.

מוקדם יותר השבוע, נורה למוות גבר כבן 30, עובד קבלן של עיריית לוד שעובד בגינון, הרחוב שבט יהודה שבעיר. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את הגבר, עם פציעות ירי על גופו כשהוא ללא סימני חיים, וקבע את מותו במקום.עם קבלת הדיווח, פתחה המשטרה בחקירת המקרה, וכעת חושדת כי מדובר ברצח, ככל הנראה על רקע סכסוך משפחות מהמגזר הערבי.

אמבולנס בזירת ירי בלוד, 26 באוגוסט 2022. מד"א
חודשיים לאחר שככל הנראה הוצת בשנתו, נקבע מותו של ראפע הרשה בן ה-61/מד"א

הרשה התגורר בדירת קרקע בבית פרטי בקצה המזרחי של כפר מייסר. על פי כתב אישום חמור שהגישה בשבוע שעבר פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר, גמלה בליבו של תושב הכפר מוחמד אבו עביד בן ה-22 החלטה לרצוח אותו, על רקע סכסוך אתו. כתב האישום הוגש בגין ניסיון רצח. עתה לכשלמרבה הצער נקבע מותו של הרשה, תשתנה העבירה המיוחסת לו לעבירת רצח.

האירוע הקטלני התרחש לפנות בוקר ה-14 באוגוסט. מכתב האישום עולה כי בסביבות השעה 05:41 יצא מוחמד מבית קרוב משפחתו ענאן אבו עביד בן ה-36 ונסע כברת דרך, לאחר מכן יצא מהרכב והלך לביתו של ראפע הרשה ובידו מיכל חומר דליק ומצית. ע"פ הנטען, הוא נכנס לביתו של הרשה שאותה עת ישן במיטתו שפך עליו את החומר הדליק, ושילח בו אש. מיד לאחר מכן ברח מהמקום.

הרשה, שהחל לעלות באש, קם ממיטתו ויצא מביתו בריצה כשהוא בוער. לשמע זעקות הכאב שלו הגיעו למקום בניו, כיבו את האש שאחזה בו והזעיקו עזרה. אבל, למעשה מאז יום האירוע, הוא לא התאושש מפציעתו האנושה בה נגרמו לו כוויות נרחבות שהוערכו כ- 60% משטח הגוף והוא היה מאושפז בבית החולים תל השומר. ענאן ומוחמד נעצרו על ידי חוקרי תחנת המשטרה באקה אל גרביה ב-11 לספטמבר, כחודש לאחר האירוע. ענאן שוחרר לאחר שבועיים במעצר לאחר שהחוקרים לא הצליחו לקשור אותו לאירוע עצמו. מוחמד נותר במעצר, הפליל את עצמו בפני מדובב וכתב אישום הוגש כנגדו כאמור. "עבירה חמורה מאד המעידה על אכזריות רבה של מבצעה", טוען התובע ענאן גאנם שבמקביל הגיש גם בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. השופט ניצן סילמן עוד ידון בבקשה לגופה ובינתיים האריך את המעצר עד החלטה אחרת.

סנגורו של מוחמד אבו עביד, עו"ד עומר מסארווה, מסר כי "אין לו שום קשר לא לניסיון רצח ולא לרצח ובטוחים שהאמת תצא לאור. אנחנו אנחנו משתתפים בצער משפחת המנוח".

על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם, במהלך שנת 2022 נהרגו 91 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. עוד נמסר כי מתוך ההרוגים 87 הם אזרחי המדינה, וארבעה אינם אזרחים. 11 מהקורבנות הן נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully