וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראשוני הנמלטים מחרסון החלו להגיע לרוסיה

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 10:02

"אנחנו מציעים לכל התושבים של מחוז חרסון, אם הם רוצים, להגן על עצמם מההשלכות של מתקפות טילים, ולעבור למחוזות אחרים", אמר ולדימיר סלדו, ראש המינהל האזורי מטעם רוסיה. ההמלצה מגיעה על רקע התקדמות הצבא האוקראיני בשטחים הכבושים

מפונים ממחוז חרסון בדרום אוקראינה אמורים להגיע היום (שישי) לרוסיה לאחר שהממונה על האזור מטעם רוסיה אמר כי התושבים צריכים לעזוב למען ביטחונם, סימן להיחלשות האחיזה של מוסקבה בשטח שהיא טוענת כי סיפחה.

"אנחנו מציעים לכל התושבים של מחוז חרסון, אם הם רוצים, להגן על עצמם מההשלכות של מתקפות טילים, לעבור למחוזות אחרים", אמר ולדימיר סלדו, ראש המינהל האזורי. אנשים צריכים לעזוב עם הילדים שלהם, הוא אמר בסרטון.

ההצעה נוגעת לתושבים בגדה המערבית של נהר דנייפר, הוא אמר, כולל הבירה האזורית, העיר הגדולה היחידה ברוסיה הצליחה לכבוש מאז הפלישה בפברואר. התושבים הראשונים אמורים להגיע למחוז רוסטוב ברוסיה, על פי סוכנות הידיעות TASS.

תושבי חרסון מקבלים את הצבא האוקראיני. טוויטר, אתר רשמי
תושבי חרסון מקבלים את הצבא האוקראיני/אתר רשמי, טוויטר

חרסון הוא אחד מארבעה מחוזות שרוסיה כבשה וסיפחה באחרונה, ויש לו חשיבות אסטרטגית גדולה. במחוס עובר הנתיב היבשתי היחיד לחצי האי קרים שרוסיה כבשה ב-2014, כמו גם שפך נהר דנייפר, נהר באורך 2,200 ק"מ שחוצה את אוקראינה.

מאז תחילת אוקטובר, הכוחות האוקראיניים פרצו דרך קווי החזית של רוסיה והתקדמו בדרום לאורך הגדה המערבית, במטרה לנתק את הכוחות הרוסיים מקווי האספקה ונתיבי בריחה. מושל רוסטוב, הגובל בשטחים אוקראיניים שסופחו לרוסיה, אמר כי המחוז שלו מוכן לקבל את כל מי שרוצה לעזוב את חרסון.

על פי הצבא האוקראיני, חייליו השתלטו בחזרה על 600 יישובים בחודש האחרון, כולל 75 באזור חרסון. בריחה של אזרחים מחרסון תהווה מהלומה לעובדה שרוסיה טוענת כי סיפחה 15% מאוקראינה ושילבה שטח בגודל פורטוגל בתוך רוסיה. הקרמלין שלח לאזור את חייליו הטובים כדי להגן על הגדה המערבית של הנהר, אך הכוח יכול לקבל אספקה רק מהצד השני של הנהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully