וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כ פנה ליועמ"שית: "חוות הדעת על ההסכם עם לבנון שגויה. חלק מהשטח - שמורת טבע"

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 19:11

ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה במכתב לבהרב מיארה בטענה כי חלק מהשטח הימי שיועבר ללבנון על פי ההסכם מוגדר כשמורת טבע ולכן יש לקיים עליו משאל עם - בניגוד לחוות דעתה. בתוך כך, העליון הקדים את מועד התשובה לעתירות בג"ץ בנושא שהגישו ארגוני ימין

בווידאו: ראש הממשלה יאיר לפיד הסכם עם לבנון 13 באוקטובר 2022/לע"מ

ח"כ משה ארבל (ש"ס) כתב היום (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כי חוות דעתה שאין להחיל את חוק יסוד משאל עם על ההסכם עם לבנון שגויה. זאת, חלקים מהמים שמועברים ללבנון הוכרזו כשמורת טבע ולכן יש לקיים עליהם משאל עם. על פי גורמים, במשרד המשפטים לא ידעו על הנושא ולכן מכתבו של ארבל גורם לאי-נוחות מחוות דעתה של היועמ"שית.

במכתב כותב ח"כ ארבל כי ממידע שהגיע אליו "קיימת חפיפה מסוימת בין השטחים אשר לפנים היו חלק משטחי המים הטריטוריאליים או הכלכליים של מדינת ישראל לפי עמדתה הרשמית (בהחלטת ממשלה 3452 וקו התיחום שהפקידה באו"ם בשנת 2011) ולפי הסכם הגבול עם לבנון יוכרו על ידי המדינה כחלק משטחיה הטריטוריאליים או הכלכליים של לבנון, לבין שטחי השמורה הימית ראש הנקרה - אכזיב, שמורת טבע ימית מוכרזת ומוכרת על ידי המדינה המשתרעת מקו הגבול הימי עם לבנון (המוצהר בהחלטת ממשלה 3452) ולמרחק של כ-15 ק"מ מערבה לתוך הים. במילים אחרות, חלק משטחי שמורת הטבע הימית המוכרזת ראש הנקרה - אכזיב צפוי לעבור לפי הסכם הגבול עם לבנון לידי לבנון".

שטח ימי המוכרז כשמורת טבע. ללא, אתר רשמי
השטח הימי המוכרז כשמורת טבע/אתר רשמי, ללא
שטח ימי המוכרז כשמורת טבע. ללא, אתר רשמי
השטח הימי המוכרז כשמורת טבע/אתר רשמי, ללא

אתמול אישרה הממשלה את עקרונות ההסכם, לפני הבאתו לאישור סופי. כמו כן, קבעה כי ההסכם יונח על שולחן הכנסת, אך לא יובא לאישור המליאה. זאת, בהמשך לחוות דעת שהעבירה היועצת המשפטית לממשלה בהרב מיארה לשרים.

לפי חוות הדעת, אין מניעה משפטית לקידום ההסכם בתקופת בחירות, וגם אין מניעה משפטית לאשרו בממשלה מבלי להעלותו להצבעה בכנסת. היועמ"שית קבעה כי "ראוי ונכון שההסכם יובא לאישור הכנסת", אך הממשלה יכולה לבחור גם בחלופה של הנחת ההסכם למשך שבועיים, לידיעת הכנסת מבלי להעלותו להצבעה.

כמו כן, היועמ"שית קבעה כי על ההסכם לא חלות הוראות חוק-יסוד: משאל עם ולכן אין הכרח לאשרו ברוב מיוחד במליאת הכנסת, קביעה אותה מאתגר ח"כ ארבל במכתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully