וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביעות רצון אצל המיילדות לאחר פגישה עם משרד הבריאות: "אין מחסור באפידורל, לא נגיע לשם"

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 11:38

לאחר ההתרעה של איגוד הרופאים המרדימים על מחסור צפוי בערכות אפידורל, קיימו בארגון המיילדות פגישה עם אנשי משרד הבריאות והביעו סיפוק מתוצאותיה. במשרד עדכנו כי עד סוף השנה לא יהיה מחסור, וכי במקביל נעשים מאמצים להביא לישראל חלופות בשבועות הקרובים

בארגון המיילדות קיימו פגישה היום (חמישי) עם אנשי משרד הבריאות בנושא החשש ממחסור בערכות הרדמה אפידורליות. בארגון הביעו שביעות רצון לאחר הפגישה, וציינו כי מפלס החשש ירד. "הייתה פגישה מעולה, קיבלנו מידע מעודכן ותחושה ממשית שמשרד הבריאות פועל באופן פרואקטיבי ולכן חשוב לנו להמשיך ולהעביר מסר מרגיע לנשים ולחדד - כרגע אין מחסור", אמרה אסנת לוי, ראש ועדת הסברה בארגון המיילדות.

מסקירה שערך משרד הבריאות בבתי החולים נמצא כי אכן עד סוף השנה לא יהיה מחסור באפידורל. במקביל, יוצר המשרד קשר עם חברות אחרות ויבואנים שונים כדי לספק חלופות שיגיעו בשבועיים הקרובים.

לעומת זאת, באיגוד המרדימים לא מסתפקים בחלופות בלבד, אלא דורשים שבמחסנים יימצא מלאי של 80 אלף ערכות אפידורל בנוסף. "כל הלידות עם הרדמה אפידורלית מתבצעות כרגיל, אנחנו בטוחות שלא נגיע לשם", נמסר מארגון המיילדות. "החשש הוא צפי עתידי בלבד למחסור במלאי בגלל קושי בייצור של הציוד החד פעמי המשמש להולכת חומרי ההרדמה".

אפידורל. ShutterStock
זריקת אפידורל/ShutterStock

הפגישה התקיימה לאחר שלפני כשבוע שלח איגוד הרופאים המרדימים מכתב למשרד הבריאות ובו הוא מתריע מפני מחסור צפוי באפידורל כבר בחודש הבא. לטענתם, המחסור מגיע בעקבות המלחמה באוקראינה. ממשרד הבריאות נמסר כי "נעשה כל מה שנדרש כדי לאתר חלופות נוספות ולהמשיך את פעילות הצוותים הרפואיים כסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully