וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ביטלה פגישה מתוכננת עם ערב הסעודית

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 14:32

הפגישה היתה אמורה להיערך בין מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ לארצות הברית ולהתמקד במערכות הגנה אווירית של איראן. הנשיא ביידן אמר כי הוא שוקל מחדש את יחסיו עם ערב סעודית בעקבות הודעה אופ"ק+ בשבוע שעבר על קיצוץ של 2 מיליון חביות נפט ביום

ממשל הנשיא ביידן דחה אתמול (שלישי) פגישה בין ארצות הברית לערב הסעודית שהיתכנותה נבחנה זה זמן מה, כך על פי דיווח של אתר החדשות "סמפור", שציטט מכתב מהשגרירות האמריקנית בריאד.

הפגישה המדוברת היתה אמורה להיערך בין מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC ) לארצות הברית ולהתמקד במערכות הגנה אווירית של איראן. "שגרירות ארצות הברית של אמריקה מיידעת את ה-GCC כי גורמים רשמיים אמריקנים לא ישתתפו בפגישות מתוכננות של GCC-ארצות הברית על מערכות הגנה אוויריות של איראן" נכתב במכתב לפי "סמפור".

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר אתמול בעדכון כתבים כי "הפגישות בדרג בינוני ייקבעו למועד מאוחר יותר בשלב כלשהו. הנסיעות שלנו ותנאים בשטח משתנים לעתים קרובות. אנחנו חייבים להגיב לכך. נעדכן מחדש כשנחליט מה תואם את האינטרס הלאומי שלנו".

ביידן נואם בעצרת הכללית של האום 21 בספטמבר 2022. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס
בוודיאו: ביידן המריא מסעודיה וסיים את ביקורו במזרח התיכון/צילום: רויטרס

ביידן אמר אתמול כי הוא שוקל מחדש את יחסיו עם ערב סעודית בעקבות הודעה אופ"ק+ בשבוע שעבר על קיצוץ של 2 מיליון חביות נפט ביום, כך לדברי הדובר לביטחון לאומי ג'ון קירבי. ביידן מוכן לעבוד עם הקונגרס לגבי עתיד היחסים עם ערב הסעודית, הוסיף קירבי בראיון ל-CNN, לאחר שהסנאטור הדמוקרטי בוב מנדז קרא להקפאת שיתוף הפעולה עם הממלכה המדברית, כולל מרבית עסקות מכירת הנשק.

ההחלטה של ארגון יצואניות הנפט, בנוסף לרוסיה וערב הסעודית, לקצץ בתפוקה למרות התנגדות אמריקנית חריפה, מכבידה על היחסים המתוחים ממילא בין ממשל ביידן למשפחת המלוכה הסעודית, בעבר אחת מבעלות הברית הקרובות של ארצות הברית במזרח התיכון.

הבית הלבן ניסה בכל כוחו למנוע את הקיצוץ, כדי למנוע ממחירי הדלק בארצות הברית לזנק שוב לפני בחירות אמצע הכהונה בנובמבר. זאת בעיקר על רקע העובדה שהמפלגה הדמוקרטית תתקשה לשמור על הרוב בקונגרס.

ביום חמישי ביידן אמר כי ההחלטה הסעודית "מאכזבת" והוסיף כי וושינגטון שוקלת לנקוט בצעדים נוספים בשוק הנפט. "ברור שאופ"ק+ מתואמת עם רוסיה", אמרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר. הדמוקרטים בקונגרס קראו להסיג את הכוחות האמריקנים מערב הסעודית ולהפסיק למכור לה נשק בעקבות הקיצוץ בתפוקת הנפט.

"חשבתי שכל המטרה של מכירת נשק למדינות המפרץ למרות הפרת זכויות האדם , המלחמה הלא הגיונית בתימן ופעולות נגד אינטרסים של ארצות הברית בלוב ובסודן, היתה שכשמשבר בינלאומי יפרוץ, המפרץ יבחר באמריקה על פני רוסיה/סין", צייץ הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully