וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: השירותים המיוחדים של אוקראינה אחראים לפיצוץ בגשר קרים

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 14:06

שירות הביטחון הפדרלי הרוסי הודיע כי עצר חמישה רוסים ושלושה אזרחים אוקראינים וארמנים. ה-FSB טען גם כי משאית הנפץ אורגנה על יד משרד ההגנה האוקראיני, וכי הפצצה הוחבאה בתוך סלילים עם סרטי פוליאתילן שמשמשים לבנייה. בסך הכל, על פי הדיווח, שקלה הפצצה 22.77 טונה

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים היום (רביעי) את השירותים המיוחדים של אוקראינה בפיצוץ בגשר קרים בשבת. שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) הודיע קודם לכן כי עצר חמישה רוסים ושלושה אזרחים אוקראינים וארמנים בגין הפיצוץ בגשר קרים בשבת, דיווחה סוכנות הידיעות "אינטרפקס". על פי הדיווח, הפיצוץ אורגן על ידי מינהל המודיעין הראשי של משרד ההגנה האוקראיני ומפקדו קירילו בודנוב.

בפוסט בטלגרם, ה-FSB טען כי משאית נפץ אורגנה על יד משרד ההגנה האוקראיני. הפצצה הוחבאה בתוך סלילים עם סרטי פוליאתילן שמשמשים לבנייה. בסך הכל, על פי הדיווח, שקלה הפצצה 22.77 טונה.

שירות הביטחון הרוסי גם טען כי הפצצה יצאה מאודסה בדרום אוקראינה בתחילת אוגוסט בסיוע אזרחים מאוקראינה, גאורגיה וארמניה. בין ה-29 בספטמבר ל-3 באוקטובר, הפצצה עזבה את ארמניה לרוסיה, עברה את המכס והשיעה במשאית שהיתה רשומה בגאורגיה.

לאחר שהגיעה המשאית לקרסונדר ברוסיה, היא נשלחה ב-7 באוקטובר בסיוע חמישה רוסים שזהותם ידועה - לחצי האי קרים. "באותו יום, האזרח הרוסי מחיר יוסובוב העלה את המטען למשאית שיצאה לסימפרופול, וב-8 באוקטובר בשעה 06:03 בבוקר, נשמע הפיצוץ בגשר קרים".

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022. רויטרס
פיצוץ גשר קרים/רויטרס
נזקי מתקפת טילים רוסית בזפוריז'יה ובדניפרו/רויטרס

גורם רשמי אוקראיני פטר את הטענות הרוסיות לגבי הפיצוץ ואמר כי הן "שטויות". "כל הפעילות של ה-FSB וועדת החקירה היא שטויות", אמר דובר משרד הפנים אנדריי יוסוב. הוא הוסיף כי שני הגופים הם "זיוף שמשרת את המשטר של פוטין, כך שאיננו מתכוונים להגיב להצהרות שלהם בעתיד".

שאהד 129. סוכנות הידיעות פארס- ויקיפדיה, אתר רשמי
מל"ט איראני/אתר רשמי, סוכנות הידיעות פארס- ויקיפדיה

משרד ההגנה הבריטי פירסם הבוקר הערכה שלפיה המל"טים האיראנים שבהם משתמשת רוסיה, השאהד-136, הם "אטיים ועפים בגובה נמוך, מה שמקל על היירוט שלהם באמצעות מערכות הגנה אוויריות קונבנציונליות. יכול להיות שהרוסים מצליחים רק כשהם תוקפים באמצעות כמה מל"טים באותן זמן".

עוד נכתב כי "למרות שדווח על 2,500 ק"מ, השאהד-136 יכול לשאת מטען ייעודי קטן, כך שלא סביר שהוא ימלא את המטרה שלשמה רוסיה משתמשת בו. היעדר יכולת תקיפה אמינה ומדויקת היא אחת הבעיות של רוסיה באוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully