וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה שחררה גופת ישראלי שלחם בשורות צבא אוקראינה

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 16:33

דמיטרי פיאקלה בן ה-39 נהרג בחודש שעבר בקרבות, ושוחרר במסגרת עסקה לחילופי שבויים בין מוסקבה לקייב. משפחתו של פיאקלה, ששירת בצה"ל ואימן קבוצות נוער בכדורגל, רוצה לקבור אותו בישראל: "האיש עם החיוך, האופטימיות והשמחה"

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022/רויטרס

גופתו של הישראלי-אוקראיני דמיטרי "דימה" פיאקלה, שנהרג בחודש שעבר בקרבות הועברה אתמול (שלישי) לאוקראינה מידי רוסיה. זאת, במסגרת עסקה בה שוחררו 32 שבויים אוקראינים נוספים שהוחזקו בידי רוסיה. במשרד החוץ בישראל בודקים את הדיווח.

מלשכת נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי נמסר כי פיאלקה בן ה-39 התנדב להילחם למען המדינה. פיאלקה שבעבר התגורר בישראל, אימן בקבוצת נוער בכדורגל בבאר שבע. בשנים האחרונות התגורר באוקראינה עם אשתו וילדיו. משפחתו הביעה רצון להביאו לקבורה בישראל.

דמיטרי "דימה" פיאקלה, אזרח ישראלי אוקראני שנהרג בקרבות באוקראינה.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
דמיטרי "דימה" פיאקלה, אזרח ישראלי אוקראני שנהרג בקרבות באוקראינה./צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דימה השאיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים, אימא, אח, קרובים נוספים וחברים רבים. הוא עלה לישראל בשנת 1999, שירת כלוחם בנח"ל והשתתף במלחמת לבנון השנייה. את רוב חייו השקיע דימה בכדורגל. בשנת 2016 עזב את הארץ כדי לעלות את סבתו החולה לארץ, אך עקב מצבה הרפואי היא לא יכלה ודימה נאלץ להישאר שם. באוקראינה הוא הכיר את אשתו ונולדו להם שני ילדים.

משפחתו סיפרה שכשהתחילה המלחמה באוקראינה דימה פינה את אשתו וילדיו לארץ והוא נשאר שם, התנדב וגויס למלחמה. תחילה, היה פיאקלה רק מאמן, אך אחר כך עבר לחזית ולאחר חצי שנה של לחימה הוא נהרג, באחד בספטמבר.

"האיש עם החיוך, האופטימיות, השמחה, העזרה לאחר", הספידה אותו קרובת משפחתו אלינה שעמדה בראש המאמצים להעלות את גופתו לישראל ויזמה מימון המונים כדי להביא לכך. בשלב זה עדיין לא מתאפשרת העברת הגופה ומסתמן כי הוא ייטמן בבית עלמין יהודי באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully