וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה על ההסכם עם לבנון: "לא צריך לשגר יותר מל"טים לישראל, היא מורתעת מספיק"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 22:31

בנאומו התייחס מזכ"ל חיזבאללה להסכם הימי עליו עתידות ישראל ולבנון לחתום, ואמר כי לא התכוון לתקוף את ישראל, כי המטרה להרתיע אותה - הושגה. עוד הזהיר כי יש "להישאר בכוננות" עד שייחתם ההסכם, כי ישראל עוד עשויה לשנות את דעתה. "הגז שלנו, הים שלנו משתרע עד לעזה"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס הערב (שלישי) להסכם שעתיד להיחתם בין ישראל ללבנון הנוגע לגבול הימי ביניהן. בנאומו אמר כי לבנון לא צריכה לתקוף את ישראל נכון לעכשיו, משום שהמטרה שהיתה הרתעה, הושגה. "אנחנו לא צריכים לשגר מל"טים או לבצע תמרונים כי המטרה היתה שהאויב יבין שההתנגדות רצינית", טען. בנוסף אמר כי יש "להישאר בכוננות" עד שייחתם ההסכם בפועל.

"אנו עומדים בפני שעות מכריעות", אמר בפתח נאומו. "אנו כעם הלבנוני ממתינים להודעה הרשמית מצד הנשיא, ומחכים לעמדה הרשמית של ממשלת האויב, גם אם נאמר כי ראש ממשלתו הודיע על אישורו. מה שחשוב הוא מה יקרה מחר כי נאמר שיש ישיבת ממשלה", הוסיף והזהיר כי ייתכן שישראל תשנה את עמדה "בכל רגע".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 13 ביולי 2022. אל מאנר, אתר רשמי
"המטרה היתה שהאויב יבין ששהתנגדות רצינית". נסראללה/אתר רשמי, אל מאנר

נסראללה אמר כי ארגונו עומד לצד המדינה בנושא הדרישות הלבנונית בהסכם, וכי "מה שמעניין אותנו זה להוציא את הגז מהשדות הלבנוניים - הים שלנו משתרע עד עזה". עוד טען כי ישראל "חוששת ממלחמה יותר מהלבנונים".

ראש הממשלה יאיר לפיד הודיע היום כי ההסכם עם לבנון הינו "הישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון". עוד אמר כי טיוטת ההסכם שניסח המתווך האמריקני "עומדת באופן מלא בעקרונות שהציגה ישראל, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הכלכלי". מחר יובא ההסכם לשולחן הכנסת במהלך מליאתה שתתכנס באופן חריג לצורך זה.

ההסכם מול לבנון עורר התנגדות במערכת הפוליטית, בין היתר מצידה של שרת הפנים איילת שקד, שאיימה כי אם הממשלה לא תביא את אישור ההסכם עם לבנון לכנסת, היא תצביע נגד ההסכם. "כל הסכם משמעותי בדורות האחרונים הובא לאישור הכנסת מתוך הבנה שבנושאים משמעותיים צריך לחזור אל הריבון, קל וחומר בסיטואציה של ממשלה ללא אמון כנסת", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully