וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוכחות מרושעת": אחות במחלקת ילודים חשודה שהרעילה תינוקות באינסולין

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 18:24

לוסי לטבי בת ה-32 חשודה ברצח של שבעה תינוקות ובניסיון רצח של עשרה תינוקות נוספים באמצעות הרעלת אינסולין בבית החולים "קאונטס אוף צ'סטר" באנגליה ב-2015-16

אחות חשודה ברצח של שבעה תינוקות ובניסיון רצח של עשרה תינוקות נוספים באמצעות הרעלת אינסולין בבית החולים "קאונטס אוף צ'סטר" באנגליה ב-2015-16, כך שמע אתמול (שני) בית המשפט במנצ'סטר. לוסי לטבי בת ה-32 מהרפורד מכחישה את 22 האישומים נגדה.

חבר המושבעים שמע גם כי במהלך אחת הפעמים, אמא של אחד התינוקות הפריעה לאחות הרצחנית כשביקרה אותו במחלקת ילודים בבית החולים. האם אמרה בבית המשפט כי לא קלטה שהתינוק E מותקף, וכי האחות אמרה לה שהדם שנזל מפיו נגרם בשל הצינורית שהוחדרה לגרונו. האחות מואשמת ברצח של התינוק E ובניסיון רצח של אחיו התאום, התינוק F, יום למחרת. התאומים נולדו לפני הזמן, ולטבי היתה האחות האחראית עליהם.

אתמול נפתח משפטה של האחות לטבי. התובע ניק ג'ונסון אמר כי נוכחותה במחלקת היולדות היתה "מרושעת", וכי "העלייה המשמעותית" במספר התינוקות הבריאים שמתו בבית החולים קרתה בשל העובדה שהיתה "מרעילה" במחלקה. חבר המושבעים שמע גם כיצד לטבי ניסתה להרוג ילד אחד שלוש פעמים, וכיצד תינוק אחר מת לאחר שהזריקה לו אוויר.

לוסי לטבי, אחות שחשודה ברצח תינוקות באנגליה. טוויטר, אתר רשמי
האחות הרצחנית. לוסי לטבי/אתר רשמי, טוויטר

"לפני ינואר 2015, הסטטיסטיקה לשיעור התמותה של תינוקות במחלקת הילודים בבית החולים היתה דומה לסטטיסטיקה במחלקות אחרות", אמר ג'ונסון. "אך במהלך 18 החודשים הבאים, חלה עלייה משמעותית בשיעור התמותה במחלקת ילודים שלא נראתה במחלקות אחרות", הוא הוסיף. "בבית החולים חיפשו סיבה לעלייה הדרמטית והבחינו כי לקריסות הלא מוסברות של התינוקות ולמקרי המוות היה מכנה משותף אחד: הנוכחות של האחות לוסי לטבי".

מחקירה משטרתית עלה כי "בתקופה שבין אמצע 2015 לאמצע 2016, מישהו במחלקת הילודים הרעיל שני ילדים בעזרת אינסולין, אך איש לא העלה בדעתו שמישהו במחלקה עושה את זה", אמר ג'ונסון.

התביעה סיפרה בבית המשפט כי לטבי הוסיפה אינסולין למזון של התינוק F, מה שגרם לרמת הסוכר בדם שלו לצנוח דרמטית. לגבי תינוקות C ו-D, בית המשפט שמע כיצד האחות לטבי הזריקה אוויר לבטן של תינוק C, פג, באמצעות צינורית זונדה באף, מה שגרם ללבו להפסיק לפעול. על פי התביעה, המקרים האלה קרו שישה ימים בלבד לאחר שלטבי רצחה את תינוק A על ידי הזרקה של אוויר לזרם הדם שלו, ולאחר מכן ביצעה מעשה דומה באחותו התאומה, תינוקת B, שקרסה.

"אפשר לראות את הדפוס שנוצר", אמר ג'ונסון. "לוסי לטבי היתה האדם היחיד שעבד במשמרת לילה כשתינוק C מת וגם במשמרות שבהן מת תינוק A ותינוקת B קרסה. לדבריו, האחות רצחה גם את תינוק D באמצעות הזרקת אוויר מכוונת.

לטבי קיבלה תואר באוניברסיטת צ'סטר ונהפכה לאחות מוסמכת כמה שנים לפני האירועים. היא עבדה בתקופה המדוברת במחלקת ילודים והתגוררה בצ'סטר. המשפט עשוי להימשך שישה חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully