וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת שקד מאיימת: אצביע נגד ההסכם עם לבנון אם הוא לא יגיע לאישור הכנסת

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 17:19

שרת הפנים אמרה כי לא תסתפק בכך שההסכם עם לבנון יונח לעיון הכנסת, ותדרוש שיהיה חייב לעבור את אישורה. "בנושאים משמעותיים צריך לחזור לריבון, קל וחומר כשיש ממשלה ללא אמון בכנסת". נתניהו האשים את לפיד בכניעה בהסכם, אך לא שב לאיים שיבטל אותו אם ירכיב את הממשלה

בווידאו: נתניהו על ההסכם המסתמן עם לבנון: "לא חוקי - סכנה לישראל"/קונטקט

שרת הפנים איילת שקד איימה היום (שלישי) כי אם הממשלה לא תביא את אישור ההסכם עם לבנון לכנסת, "ורק תניח אותו לעיונה", היא תצביע נגד ההסכם. "כל הסכם משמעותי בדורות האחרונים הובא לאישור הכנסת מתוך הבנה שבנושאים משמעותיים צריך לחזור אל הריבון, קל וחומר בסיטואציה של ממשלה ללא אמון כנסת", הסבירה שקד את החלטתה.

גם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס להסכם והאשים את ראש הממשלה יאיר לפיד כי נכנע "כניעה מוחלטת לכל הדרישות של חיזבאללה". יחד עם זאת, הוא לא שב על איומו כי יבטל את ההסכם אם הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה.

בדבריו טען נתניהו כי לפיד מנסה להצדיק את "הכניעה" בכך שההסכם נדרש כדי להוציא את הגז מאסדת כריש. "אני רוצה להזכיר ללפיד שמאגר 'כריש' נמצא בעומק השטח שלנו, שעבודות הפיתוח שם התחילו לפני חמש שנים, ושמעולם לא חלמנו לבקש רשות מנסראללה כדי להפעיל אותו", אמר. "זה איננו הסכם היסטורי, זוהי כניעה היסטורית - מכירת חיסול של לפיד".

הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
מאיימת להתנגד להסכם על לבנון. שקד/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה יאיר לפיד כי ישראל ולבנון הגיעו ל"הסכם היסטורי" על הגבול הימי ביניהן, כשגם בביירות אותתו על קבלת ההצעה האמריקנית. מחר יתכנס הקבינט להצביע עליו ולאחר מכן הוא יעבור למליאת הממשלה שתצביע על העברתו לעיון הכנסת.

הכנסת עצמה לא צפויה להצביע על ההסכם, אלא לקבל תקופת עיון של 14 יום שבסיומה יובא ההסכם לאשרור הממשלה.

לפי לפיד, טיוטת ההסכם שניסח המתווך האמריקני "עומדת באופן מלא בעקרונות שהציגה ישראל, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הכלכלי". לדבריו, "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully