וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: פעולות צה"ל בשטחים יימשכו ללא הגבלת זמן

24.2.2003 / 12:14

צה"ל עצר אב ובן שהפעילו מעבדת נפץ בשכם; תושב בלאטה מת מהתקף לב כשהחיילים סרקו את ביתו; הסתיימה פעולת צה"ל בבית חאנון; צה"ל הרס הבית שממנו נורה למוות החייל דורון לב אתמול

שר הביטחון, שאול מופז, אמר היום שפעולות צה"ל בעזה וביהודה ושומרון יימשכו, וכי צה"ל פועל על פי מידע על נסיונות גוברים של ארגוני הטרור הפלסטיניים לעשות פיגועים. בנוגע לירי הטילים מרצועת עזה לעבר ישראל, אמר מופז כי צה"ל יימצא בכל מקום כדי למנוע את הירי, וכי אין הגבלת זמן על פעילותו של הצבא. שר הביטחון אמר את הדברים בעת ביקור בקרית שמונה.

תושב מחנה הפליטים בלאטה, מוחמד מוסימי, בן 50, מת מהתקף לב בעת שחיילי צה"ל סרקו את ביתו. החיילים ניסו לעצור את בנו המבוקש. בקול ישראל דווח כי מצה"ל נמסר שהחיילים הוציאו את מוסימי ובני משפחתו מן הבית, והוא התמוטט. צה"ל מדגיש כי החיילים לא פרצו לבית אלא רק הקישו בדלת.

סמל דורון לב, מגדוד החי"ר שמשון, שנהרג אתמול בבוקר מירי של צלף פלסטיני על חיילים במוצב ליד איזור התעשיה נוה דקלים שברצועה - יובא למנוחות מחר ב-15:30 בבית העלמין הצבאי בחולון.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

במחנה הפליטים בלאטה בשכם, עצר לפנות בוקר כוח צה"ל את נביל מברוכה, ואת בנו, אחסאן מברוכה, שניהם מבוקשים פעילי החמאס. צה"ל מסר שהשניים היו בעלי מעבדת הנפץ שנחשפה בשבוע שעבר בקסבה של שכם. כן נעצרו במחנה ארבעה מבוקשים נוספים, פעילי תנזים, האחראים להנחת מטעני-חבלה וביצוע פיגועי ירי נגד כוחות צה"ל באזור.

בכפר סידא מצפון-מזרח לטול-כרם, עצר כוח צה"ל פלסטיני נוסף, בחשד שהתכוון לבצע פיגוע התאבדות נגד יעדים ישראלים.

לפנות בוקר סיים צה"ל את הפעולה בבית חאנון שנמשכה מעט יותר מ-24 שעות. לפני שיצאו הכוחות מהעיירה שבצפון הרצועה פוצצו שני גשרים בדרכים המחברות את בית חאנון עם עזה. במבצעי מעצרים בגדה נעצרו הלילה 35 פלסטינים.

בעיר חאן יונס הרס צה"ל בית בן שלוש קומות, שלטענתו נורתה ממנו אש הצלפים ממנה נהרג אתמול סמל דורון לב. אמש קיבלה החזית העממית את האחריות להרג.

למרות הפעולה: נורו טילי קסאם

בפעולה בבית חאנון נהרגו אתמול שישה פלסטינים. לפי מקורות פלסטיניים, ההרוגים הם איימן אבו שראר בן 30, וואאל ע'רבאווי בן 31 - שניהם שוטרים פלסטיניים, פעילי החמאס ופתח - מוחמד כחלות בן 22, מחמוד חליווה בן 27 ואחמד עפאנה, בן 19. כן נהרג בראא עפיפי, בן 16. בחילופי האש נפצע קל קצין צה"ל.

הפעולה החלה במוצאי שבת, מעט אחרי חצות, בפיקוד מח"ט גבעתי, אלוף משנה עימאד פארס. בשעות הבוקר המוקדמות השתלטו הכוחות על העיירה בית-חאנון וסביבתה. החיילים עצרו במהלך הפעולה כעשרה מבוקשים ופוצצו שני בתים, שנמצאו בהם אמצעי לחימה רבים. צה"ל הרס ארבעה בתים נוספים בעיירה. שניים מהם שייכים למשפחותיהם של אנשי חמאס מהחוליה שהניחה מטעני חבלה באזור, ובין היתר, פוצצה החוליה את המטען שפגע בטנק של צה"ל ליד ההתנחלות דוגית לפני כעשרה ימים.

למרות הפעולה, נחתו אתמול אחר הצהריים שני מטחי רקטות "קסאם" על שדרות. אחת הרקטות נפלה במרכז המסחרי בו שוכנת העיריה. הרקטה לא התפוצצה ונוטרלה בידי חבלני המשטרה. ממד"א נמסר על אשה אחת שסבלה מפגיעת הלם. הרקטה השניה נחתה בשטח פתוח באחת השכונות.

בהכנת הכתבה השתתפו מוס הראל, ארנון רגולר, צחר רותם ושירות "הארץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully