וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון ראשון במחדל ההפריה, פרקליטי האישה ההרה: "לא יכולה לשלם את מחיר הרשלנות"

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 15:45

בית המשפט לענייני משפחה דן בבקשת משרד הבריאות להשתמש בבדיקת רקמות שערכה האישה בהריון, בניסיון לקבוע את זהות האם הביולוגית. במהלך תקפו עורכי הדין של האישה שנושאת את העוברית את אסותא: "תנו לה ללדת בשקט". מסתמן: השופטת תסכים לבדיקת הרקמות של העוברית

בווידאו: דיון בפרשת החלפת העוברים בבי"ח אסותא, בימ"ש השלום ראשון לציון, 11 באוקטובר 2022/יותם רונן

בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון התכנס היום (שלישי) לדיון דרמטי בעניין מחדל העוברים בבית החולים אסותא. הדיון היום עוסק בבקשת משרד הבריאות להשתמש בבדיקת רקמות שערכה האישה בהריון על מנת לאתר מומים גנטיים, בניסיון לקבוע את זהות האם הביולוגית. לפי הערכה, השופטת תסכים לביצוע הבדיקה לנשים.

לאחרונה האם הנושאת את העוברית הביעה את התנגדות לשימוש בבדיקת הרקמות, ומנגד האישה, שעל פי ההערכות היא האם הביולוגית - תומכת בצעד זה. אחרי שתאומת זהות ההורים הביולוגיים בבדיקה, ולאחר הלידה, תידרש להתקבל החלטה מי יקבל את התינוקת לידיו כאשר אף צד אינו מוותר לאחר.

עורכי הדין גלית קרנר ואסף שרעף המייצגים את האם הנושאת את העובר אמרו לאחר הדיון כי היא עוברת תופת ולא ישנה בלילות. "מדובר בדיון חסוי שבו עלתה הרשלנות הפושעת של בית החולים אסותא", אמר עו"ד שרעף, ורמז כי ישנם סיפורים נוספים של מקרים דומים ואלה יתפרסמו בהמשך.

בית חולים אסותא ראשון לציון. 15 בספטמבר 2022. ניב אהרונסון
אסותא ראשון לציון/ניב אהרונסון

עורכת הדין קרנר אמרה כי לא ייתכן שהאישה תשלם את "מחיר הרשלנות" של אסותא. "תנו לה ללדת בשקט, אין שום סיבה לגרור אותה להליך הרפואי הזה, כל מה שאנחנו מבקשים זה לאפשר לה ללדת בשקט, לתת חיים לעובר שהיא הצילה אותו כשהסכימה ובחרה להמשיך לגדל אותו, זה הילד שלה".

מבית החולים נמסר כי הם מביעים צער "על המקרה הנדיר שאירע בשל טעות אנוש טראגית" וכי הם "מבצעים תהליך עמוק ויסודי של הפקת לקחים, כדי למנוע בכל דרך טעויות כאלה בעתיד, זאת בתיאום ובשקיפות מלאה עם משרד הבריאות".

באסותא אמרו כי הם מנועים מלהתייחס להליך המשפטי, אך הבהירו כי "אסותא שמה לנגד עיניה את טובת מטופליה והאינטרס הציבורי, כל זאת על מנת לספק ביטחון רפואי ונפשי למטופליה בכל דרך אפשרית".

האירוע החריג נחשף לפני כחודש, כשבבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהיריון שעברה החזרת עוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם גנטית לה ולבן זוגה. בעקבות זאת החליט משרד הבריאות להקים מיידית ועדת בדיקה עם אנשי המקצוע הרלוונטיים, ובהם מומחים בתחום הפריון והלידה. החשד התעורר לאחר שאותה אישה עברה בדיקה גנטית בבית חולים אחר, שבה התגלה כי אין כל קשר גנטי בינה לבין העובר אותו היא נושאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully