וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון וישראל קיבלו בחיוב את ההצעה האמריקנית להסכם על הגבול הימי

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 11:35

אחרי שנה של מו"מ ומשבר של הרגע האחרון שאיים לפוצץ את השיחות הודיע ראש המל"ל איל חולתא כי כל דרישותיה של ישראל נענו והדגיש: "שמרנו על האינטרסים הבטחוניים". נשיא לבנון מישל עאון אמר כי מדינתו מרוצה מהטיוטה הסופית, "העונה על דרישותיה ושומר על זכויותיה"

בווידאו: גנץ מאיים שאם חיזבאללה ינסה לחבל במו"מ על הגבול הימי לבנון כולה תשלם את המחיר/גו לייב המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן

לבנון וישראל הודיעו היום (שלישי) כי קיבלו בחיוב את ההצעה האמריקנית להסכם על הגבול הימי, זאת אחרי שנה של משא ומתן ומשבר של הרגע האחרון שאיים לפוצץ את השיחות.

ראש המל"ל, איל חולתא, הכריז הבוקר כי כל דרישותיה של ישראל בעניין ההסכם על הגבול הימי עם לבנון נענעו, וכי שתי המדינות בדרך להסכם היסטורי. "השינויים שדרשנו תוקנו. שמרנו על האינטרסים הבטחוניים של ישראל, אנחנו בדרך להסכם היסטורי", אמר חולתא.

נשיא לבנון, מישל עאון, הודיע כי מדינתו מרוצה מהנוסח הסופי של ההסכם, "העונה על דרישותיה ושומר על זכויותיה". לשכתו מסרה כי הם "מקווים שניתן יהיה להודיע על ההסכם בהקדם האפשרי".

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס מחר את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושא, ולאחריו ישיבת ממשלה מיוחדת. "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון", אמר לפיד בתגובה להסכם.

עוד בוואלה!

המו"מ על הגבול הימי: המתווך האמריקני העביר לישראל וללבנון נוסח סופי להסכם

לכתבה המלאה

לפני כן, אמר מנהל המשא ומתן הלבנוני אליאס בו סאאב כי לבנון קיבלה את הטיוטה הסופית להסכם הגבול הימי עם ישראל, וכי זו עומדת בכל דרישותיה, ועשויה להובל בקרוב ל"הסכם היסטורי" - כך דווח ברויטרס.

"אם הכל ילך כשורה, המאמצים של עמוס הוכשטיין עשויים להוביל לעסקה היסטורית", אמר בו סאאב שעות ספורות לאחר קבלת הטיוטה הסופית מהוכשטיין, הפקיד האמריקני שעסק בתיווך ההסכם בין המדינות. "אנחנו מרגישים שהטיוטה לוקחת בחשבון את כל הדרישות של לבנון, ואנו מאמינים שגם הצד השני צריך להרגיש כך", אמר בו סאאב.

אתמול, העביר המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין את הנוסח הסופי של ההסכם לשתי המדינות. מדובר בנוסח מתוקן אחרי כמה שינויים בעקבות הפיצוץ במשא ומתן לפני כמה ימים, בשל סירובה של ישראל לקבל את ההערות הלבנוניות.

הוכשטיין ממתין כעת לתגובה רשמית של לבנון ושל ישראל. האמריקנים הבהירו כי מדובר בנוסח סופי וכי לא יתקיים יותר משא ומתן. בכיר אמריקני הוסיף בשיחה עם וואלה: "אנחנו מאוד קרובים להסכם".

מוקדם יותר באותו היום, אמר נשיא לבנון מישל עוון כי הוא "מקווה להשלים את כל הסידורים שנוגעים למשא ומתן על הגבול הימי בימים הקרובים". ביום ראשון שוחח הנשיא הלבנוני עם המתווך האמריקני ודן עמו במשא ומתן. מלשכת נשיא לבנון נמסר כי לבנון תלמד בצורה יסודית את הטיוטה הסופית לפני שתקבל החלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully