וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר: האקרים רוסים פרצו לאתרי אינטרנט של שדות תעופה בארצות הברית

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 10.10.2022 / 22:01

במקביל למתקפת הטילים הרוסית על קייב, תקפו האקרים מהקבוצה הרוסית Killnet אתרי אינטרנט המספקים מידע על זמני המתנה ועומסים ביותר מ-12 שדות תעופה בארצות הברית וגרמו לקריסתם. בין השאר נפגעו שדות התעופה לגארדיה, לוס אנג'לס ושיקגו. רוב האתרים חזרו לפעול במהרה

בווידאו: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונציגי ארבעת המחוזות לאחר ההכרזה על הסיפוח/צילום: רויטרס

התקפת סייבר שמקורה ברוסיה כוונה היום נגד כמה משדות התעופה הגדולים בארצות הברית. כך מסר מקור בכיר לכמה כלי תקשורת בארצות הברית. ההתקפה כוונה נגד אתרים המספקים מידע לגבי זמני המתנה ועומסים בשדות התעופה. יותר מ-12 אתרים כאלה הותקפו בשיטה הגורמת לעומס יתר על האתר ולקריסתו. על פי ההערכות, מאחורי המתקפה עומדת קבוצת האקרים רוסים בשם Killnet. עם זאת, אין ראיות הקושרות בין המתקפה לבין השלטונות ברוסיה.

מתקפת סייבר. רויטרס
הרבה חשיפה, מעט נזק. מתקפת סייבר/רויטרס

המתקפה הראשונה תועדה בשדה התעופה לגארדיה הסמוך לניו יורק. מאז חודש השירות בשדה תעופה זה, אבל אז התבצעו מתקפות סייבר נוספות בשדות התעופה של דה מוין, לוס אנג'לס, שיקגו, אטלנטה ואחרים. רוב האתרים חזרו מאז לפעולה.

קבוצת ההאקרים Killnet פועלת מאז ראשית הפלישה הרוסית לאוקראינה, ותוקפת את בנות בריתה של אוקראינה. לאחרונה היא לקחה אחריות על פריצה לאתר של אחד ממשרדי הממשלה האמריקנים. הקבוצה פועל גם באירופה. מומחים לאבטחת מידע אמרו שמתקפות כגון זו שהתבצעה היום זוכות אמנם לחשיפה ציבורית רבה, אבל הן שטחיות והנזק שנגרם בעקבותיהן הוא קטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully