וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשיר היה בתוך הטיטול: העציר הביטחוני ששבת רעב מואשם שניסה להבריח טלפון לכלא

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 20:49

על אף שהיה אמור להשתחרר בשבוע שעבר, כתב אישום הוגש נגד ח'ליל עוואודה אחרי שהסתיר באזור מוצנע טלפון נייד, מטען, כבל USB ואוזניות. לטענתו, הוא השתמש בטיטול כשקית, כדי שהחפצים לא יאבדו. "קיימת אפשרות שניסה לאפשר קידומו של מעשה טרור מתוך כותלי הכלא"

חליל עוואוודה. רשתות חברתיות, אתר רשמי
עוואוודה ממיטתו בבית החולים כששבת רעב/אתר רשמי, רשתות חברתיות

ח'ליל עוואודה, העציר המנהלי של הג'יאהד האסלאמי ששבת רעב במשך כ-180 ימים והיה צפוי להשתחרר בשבוע שעבר נאשם שהבריח טלפון נייד, מטען ואוזניות לתוך כלא ניצן ברמלה. על פי כתב האישום שהוגש ביום שישי האחרון, בחודש שעבר הועבר עוואודה מבית החולים אסף הרופא למרפאה בכלא ניצן, אחרי שחל שיפור ניכר במצבו הרפואי עם סיום שביתת רעב ממושכת.

בזמן קליטתו, במהלך חיפוש על גופו, התריע מכשיר המגנומטר בסמוך לאזורו המוצנע. מפקד המשמרת שאל את עוואודה אם הוא מחזיק ברשותו טלפון נייד, אך זה השיב בשלילה. במהלך הבדיקה, איתרו הסוהרים בין מבושיו, בתוך טיטול, טלפון סלולרי מסוג סמסונג, מטען, כבל USB ואוזניות. בחקירתו הודה עוואודה במיוחס לו ואישר כי ידע שאסור להכניס לבין כותלי הכלא טלפון נייד, אך לדבריו, השתמש בטיטול כשקית בכדי שחפציו לא יאבדו.

מכתב התחייבות של האסיר הביטחוני ח'ליל עוואוודה 31 באוגוסט 2022. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
מכתב ההתחייבות של עוואודה שלא יחזור לטרור/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

כעת, המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים בשל המסוכנות הנשקפת ממעשיו אלו, ועברו הפלילי-ביטחוני. עוד טוענים במשטרה כי "מדובר במי שניצל את מצבו הרפואי והחדיר לתוך הכלא טלפון נייד, ישנן השלכות קשות הטמונות במעשיו, קיימת אפשרות קרובה לוודאי כי היה בהם כדי לאפשר קידומו של מעשה טרור מתוך כותלי הכלא". מעצרו הוארך בשבעה ימים עד לדיון בבקשת מעצר עד תום ההליכים.

באוגוסט האחרון הודיע עוואודה כי הפסיק את שביתת הרעב, לאחר שנחתם הסכם בין ישראל לעורכי דינו והוא היה צפוי להשתחרר בשבוע שעבר. עוואודה נעצר לפני כשנה חודשים, ושבת רעב במשך כ-180 ימים. עוואודה התחייב בכתב שלא לשוב לפעילות טרור. המצרים נתנו חסות וערבות לאי חזרתו לפעילות טרור.

לטענת הג'יהאד האסלאמי, כחלק מהפסקת האש בסיום מבצע "עלות השחר", ישראל הסכימה לשחררו יחד עם מנהיג ארגון הטרור בשומרון, באסם א-סעדי. שבוע קודם לכן, חלה הדרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של עוואודה. "אני נשאר בבית חולים עד שאוכל לעמוד על הרגליים", אמר עוואודה. "מודה לכל מי שעזר לי והתפלל עבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully