וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטגרם חסמה את קניה ווסט בעקבות פוסט "אנטישמי"

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 13:03

הראפר העלה פוסט ביום שישי שנמחק מאז ובו טען כי האמן שון "דידי" קומבס נשלט על ידי יהודים - התייחסות לתיאוריית הקונספירציה האנטישמית בת מאות השנים

אינסטגרם חסמה את החשבון של הראפר Ye, לשעבר קניה וסט, לאחר שהעלה פוסט שמשתמשים טענו כי הוא "אנטי יהודי".

לדברי דובר של חברת מטא, אינסטגרם מחקה את התוכן מחשבון האינסטגרם של האמן והציבה חסימה על החשבון, לאחר שלדברי החברה, הראפר הפר את החוקים שלה.

מטא לא פירטה לגבי התוכן שהוסר מהחשבון ואיזה תוכן בדיוק היווה הפרה של החוקים, אך ההחלטה התקבלה לאחר ש- Yeהעלה פוסט ביום שישי שלטענת קבוצה אחת היה אנטישמי. בפוסט, שכבר נמחק, הזמר שיתף צילום מסך של חליפת מסרים עם שון "דידי" קומבס, לטענת וסט, עם הכותרת "ישו הוא יהודי".

שון קומבס. Ian Gavan, GettyImages
שון "דידי" קומבס/GettyImages, Ian Gavan

המסר של וסט אמור היה ככל הנראה לתמוך בטענה שלו כי קומבס נשלט על ידי יהודים, התייחסות לתיאוריית הקונספירציה האנטישמית בת מאות השנים.

הפוסט הועלה לאחר שווסט הופיע ב"פוקס ניוז" בראיון ביום חמישי עם המנחה טאקר קרלסון, שבו התייחס גם כן לתיאוריות האנטישמיות. בראיון, וסט האשים את ג'ארד קושנר, חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ויהודי, בתיווך בהסכמים ישראלים בעבור תמורה כספית.

המועצה האמריקנית ליהדות (AJC), ארגון נגד שנאה, העלה סרטון שבו כינה את האמירות של וסט אנטישמיות. "הפוסטים האלה מסוכנים", היתה כותרת הפוסט. בסרטון טוען הארגון כי וסט השתמש ב"דימויים אנטישמיים כמו תאוות בצע ושליטה", והדגיש את הראיון שלו ב"פוקס ניוס" ואת הפוסט באינסטגרם.

וסט העלה לאינסטגרם ביום שישי שורה של פוסטים נוספים, אך לפתע עבר לטוויטר, פלטפורמה שבה השתמש לאחרונה ב-2020. בציוץ האחרון שלו בשבת, הוא מתח ביקורת על מארק צוקרברג בשל החסימה של החשבון שלו באינסטגרם. "איך אתה מתכוון להעיף אותי מאינסטגרם?", הוא תהה, והעלה תמונה שלו עם צוקרברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully