וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינוי החדש של פוטין למלחמה באוקראינה: מפקד שירה למוות במפגינים

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 10:28

בעקבות הפיצוץ בגשר אתמול, רוסיה מינתה גנרל ידוע לשמצה מהמלחמה בסוריה - שפתח באש על מפגינים ב-1991 ברוסיה - למפקד הכללי הראשון במלחמה באוקראינה. המינוי יכול להצביע על רצון לנקמה רוסית על הנזק בגשר קרים, אותו החלו לבחון צוללנים רוסים

רוסיה מינתה גנרל ידוע לשמצה, שפתח באש על מפגינים בעד הדמוקרטיה בשנות ה-90, למפקד הכללי הראשון במלחמה באוקראינה. הגנרל סרגיי סורוביקין הוא קצין ותיק שהוביל את הצבא הרוסי בסוריה ב-2017, שם הואשם בשימוש ב"טקטיקות שנויות במחלוקת" כולל הפצצות של לוחמים נגד הממשלה ללא אבחנה בין אזרחים ללוחמים. זאת, בעקבות היקף הנזק שנגרם לגשר קרים בפיצוץ העוצמתי, אותו החלו לבחון היום (ראשון) צוללנים רוסים.

סוכנויות חדשות רוסיות ציטטו את סגן ראש הממשלה מאראט חוסנולין, שציין כי הצוללנים התחילו לעבוד הבוקר ב-06:00. ביקורות מפורטות יותר לגבי הגשר צפויות להסתיים עד סוף היום. "המצב הוא בר ניהול - לא נעים אבל לא סופני", אמר מושל קרים, סרגיי אקסיונוב, שמונה על ידי רוסיה לתפקיד. "כמובן, הרגשות הוצתו ויש תשוקה בריאה לבקש נקמה". רוסיה איימה בעבר בתגובה על כל תקיפה של הגשר. הגשר, שנפתח ב-2018 על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מחבר בין חצי האי קרים לרוסיה ונחשב סמל שנוא של הכיבוש הרוסי באזור, כמו גם קשר לוגיסטי חשוב לחיילים הרוסים שנמצאים בדרום אוקראינה.

לדברי המושל, בחצי האי יש כמות דלק שמספיקה לחודש ומזון שמספיק ליותר מחודשיים. משרד ההגנה הרוסי אמר כי החיילים בדרום אוקראינה "מצוידים" באמצעות נתיבי אספקה ימיים ויבשתיים קיימים.

מינויו של הגנרל הוא הראשון של מפקד כללי למערכה באוקראינה כולה, מה שאולי מרמז על כך שמוסקבה מגינה שהצבא לה נמצא בסכנת קריסה, בזמן שהצבא האוקראיני מתקדם בכל ארבעת המחוזות שפוטין סיפח בשבוע שעבר.

סורוביקין, מפקד לשעבר של הכוחות האוויריים של רוסיה, הוצב בקיץ במפקד הצבא בדרום, והחליף את הגנרל אלכסנדר דבורניקוב, שכיהן בתפקיד כמה חודשים בלבד. על פי דיווחים, הוא שיפר את היעילות של הכוחות הרוסיים שנלחמים במזרח אוקראינה.

גשר קרים ברוסיה לאחר שנשרף. 8 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
הפיצוץ בגשר קרים/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
סרגיי סורוביקין. ויקיפדיה, אתר רשמי
סרגיי סורוביקין/אתר רשמי, ויקיפדיה

עם זאת, יש לו עבר בעייתי שכולל שני מאסרים על מכירת נשק ותקיפת מפגינים בהפיכה ב-1991. הוא שירת בעבר בטג'יקיסטן ובצ'צ'ניה. במהלך ניסיון ההפיכה ב-1991 של קבוצת סובייטים קיצונים, סורוביקין הוביל חטיבה שחדרה את הבריקדות שהקימו המפגינים. שלושה אנשים נהרגו בעימות, כולל אדם שנמחץ למוות.

"זה סמלי ביותר שסרגיי סורוביקין, הקצין היחיד שהורה על ירי במהפכנים באוגוסט 1991 והרג שלושה, הוא כעת אחראי על הניסיון של הרגע האחרון לשקם את ברית המועצות", כתב גריגורי יודין, סוציולוג רוסי. "האנשים האלה ידעו מה הם עושים אז, ומה הם עושים כעת", ציטט ה"גרדיאן" את דבריו.

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022. רויטרס
הפיצוץ בגשר קרים/רויטרס

אורכו של הגשר שמחבר בין רוסיה לחצי האי קרים הוא 19 ק"מ, והוא הקשר היחיד בין השניים. גשר קרים, שעובר מעל מצרי קרים, נחשב פרויקט דגל של פוטין, שפתח אותו בעצמו ב-2018 בטקס חגיגי כשהוא נוהג במשאית על פני הגשר.

הוא מכיל כביש נפרד ומסילת רכבת, השניים נתמכים על ידי קביים מבטון וקשתות פלדה בנקודה שבה הספינות עוברות בין הים השחור לים אזוב. הגשר נבנה בעלות משוערת של 3.6 מיליארד דולר, על ידי חברה ששייכת לארקדי רוטנברג, בעל ברית קרוב ושותף ג'ודו לשעבר של פוטין.

הגשר ממלא תפקיד קריטי באספקת מזון, ציוד, דלק ומוצרים אחרים לחצי האי קרים, שם נמל הים ההיסטורי סבסטופול הוא הבסיס של חיל הים הרוסי בים השחור. הוא נהפך לנתיב אספקה מרכזי לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר.

הפיצוץ בשבת הרס חלקים בכביש שם התחבורה נוסעת בכיוון אחד. התחבורה כולה נעצרה בעקבות הפיצוץ אך בערב שבה תנועת המכוניות והאוטובוסים בנתיבים שלא ניזוקו, בלילה שבה גם לפעול תנועת הרכבות. תנועת הספינות לא שובשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully