וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הודיע: "אעניק חנינה למי שהורשע בעבירות קלות של קנאביס"

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 22:56

המהלך של נשיא ארצות הברית מגיע כמה שבועות לפני בחירות אמצע הכהונה לקונגרס, בהן מקווים הדמוקרטים להשיג רוב על פני המפלגה הרפובליקנית. יש אלפי אנשים עם הרשעות פדרליות של החזקת מריחואנה שעלולות לשלול מהם הזדמנויות תעסוקה", אמר ביידן

"איפה ג'קי?": ביידן חיפש בקהל חברת קונגרס שמתה לפני כחודשיים/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע היום (חמישי) שיחון אזרחים שבעברם הורשעו בעבירות קלות של החזקת קנאביס. זאת, כמה שבועות לפני בחירות אמצע הכהונה לקונגרס בהן מקווים הדמוקרטים להשיג רוב על פני המפלגה הרפובליקנית. "הנחיתי את התובע הכללי להנפיק אישורי חנינה למי שעומד בתנאים. יש אלפי אנשים עם הרשעות פדרליות של החזקת מריחואנה שעלולות לשלול מהם הזדמנויות תעסוקה", אמר.

יחד עם זאת, ביידן ביקש ממשרדי הבריאות והמשפטים של ארה"ב לבחון את סיווג המסוכנות של הקנאביס בחוק הפדרלי. הנשיא הדגיש כי על אף שהתקנות משתנות עם השנים, יש לשמור על ההגבלות בתחומי הסחר, וכן מכירה לקטינים.

ביידן נואם בעצרת הכללית של האום 21 בספטמבר 2022. רויטרס
הנחה להנפיק חנינות למי שעומד בתנאים. ביידן/רויטרס

הרפובליקנים מקווים להמשיך לנצל את אי שביעות רצון הבוחר מהאינפלציה ומחירי הדלק הגבוהים ולנצח בבחירות לקונגרס ולתפקידי מושל. באופן מסורתי, המפלגה ששולטת בבית הלבן מאבדת מושבים בקונגרס בבחירות האמצע בכהונה ראשונה של נשיא. פרשנים צופים כי סיכוי טוב לרפובליקנים להשתלט על בית הנבחרים ואולי גם את הסנאט. לדמוקרטים יש רוב זעיר בבית הנבחרים, ואילו הסנאט חצוי 50-50 מושבים בין שתי המפלגות, עם קולה של סגנית הנשיא קמלה האריס כשובר השוויון.

שליטה רפובליקנית באחד מבתי הקונגרס עשויה לפגוע באג'נדה החקיקתית במחצית השנייה של כהונתו בת ארבע השנים. הפסדים כבדים עלולים גם לחזק את אלה שטוענים כי ביידן בן ה-79 מבוגר מדי מכדי להתמודד שוב בבחירות ב-2024.

עם זאת, ביידן וצוותו מקווים ששורה של הצלחות חקיקתיות בשילוב זעם הבוחרים על ביטול הזכות להפלות ברחבי ארצות הברית על ידי בית המשפט העליון ביוני, ייצר גל כחול. הדמוקרטים גם מקווים שהקמפיין ישפר את אחוז התמיכה הנמוך שמקבל כעת ביידן - 41% - ויפנה את תשומת הלב להישגיו.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ו ביידן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully