וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: בת 16 נעלמה בטהראן - ונמצאה מתה

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 15:18

ניקה שקראמי, בת ה-16, נעלמה ב-20 בספטמבר לאחר שאמרה לחברה כי היא נרדפת אחרי המשטרה. בדיווח טלוויזיוני, נראתה דודה שלה, אטאש, אומרת: "ניקה נהרגה כשנפלה מבניין". לדברי מקור, המשפחה אולצה לתת הודאות כוזבות

קרובי משפחה של נערה איראנית שמתה במהלך ההפגנות באיראן, אולצו לתת הצהרות כוזבות, כך אמר מקור המקורב למשפחה ל-BBC בפרסית.

ניקה שקאראמי, בת ה-16, נעלמה מטהראן ב-20 בספטמבר לאחר שאמרה לחברה כי היא נרדפת אחרי המשטרה. ביום רביעי בלילה, בדיווח טלוויזיוני, נראתה דודה שלה, אטאש, אומרת: "ניקה נהרגה כשנפלה מבניין". גם הדוד שלה הופיע בטלוויזיה ודיבר נגד ההפגנות במדינה, שניצתו לפני יותר משבועיים לאחר מותה של בת 22 שנעצרה על ידי משטרת המוסר בטהראן. בזמן שהדוד דיבר, נראה שמישהו לוחש לו בצד: "תגיד את זה, זבל!".

לדברי המקור, אלה היו "הודאות כפויות" שנאמרו "לאחר חקירות אינטנסיביות ולאחר איומים לגבי הריגתם של שאר בני המשפחה".

ניקה שקאראמי, נערה איראנית שנהרגה בידי כוחות הביטחון. טוויטר, אתר רשמי
ניקה שקאראמי/אתר רשמי, טוויטר

אטאש והדוד של ניקה, מוחסן, נעצרו על ידי הרשויות לאחר שאטאש העלתה פוסטים ברשתות לגבי מותה דל אחייניתה ודיברה עם התקשורת. ההצהרות בטלוויזיה הוקלטו מראש לפני ששוחררו, על פי המקור.

אטאש אמרה ל-BBC כי לפני מעצרה ביום ראשון, משמרות המהפכה אמרו לה שניקה היתה בחסותם במשך חמישה ימים לפני שהועברה לידי רשויות הכלא. לדבריהם, בלילה שנעלמה, ניקה נכנסה לבניין שבו שהו שמונה עובדי בניין, וכי נמצאה מתה בחצר בחוץ בבוקר למחרת.

גורם ממערכת המשפט של טהראן, מוחמד שאהריארי, צוטט בתקשורת הממלכתית כאומר אתמול (רביעי) שלפי הנתיחה שלאחר המוות, ניקה סבלה מ"שברים מרובים...באגן, בראש, בצלעות, בזרועות וברגליים, מה שמרמז על כך שנזרקה מגובה רב". הוא הוסיף כי זה מוכיח שמותה לא היה קשור להפגנות. עם זאת, על פי תעודת פטירה שהוציא בית קברות בבירה, שהגיעה לידי BBC, היקה מתה לאחר שסבלה "פציעות מרובות בשל מהלומות עם חפץ קשה".

חשבונות האינסטגרם והטלגרם של ניקה נמחקו לאחר שנעלמה, על פי אטאש . בנוסף, לדבריה, המשפחה מצאה את גופתה של ניקה בחדר המתים במתקן המעצר עשרה ימים לאחר שנעלמה, וכי קיבלו אישור לראות את פניה שניות בודדות על מנת לזהותה. המשפחה העבירה ביום ראשון את גופתה של ניקה לעיר הולדתו של אביה חורמאבאד, במערב איראן ביום הולדתה ה-17.

המקור אמר כי המשפחה נאלצה להסכים תחת לחץ מצד הרשויות לא לערוך לניקה לוויה פומבית. רשויות הביטחון "גנבו" את גופתה של ניקה וקברו אותה בחשאי בכפר מרוחק מבית אביה. מאות מפגינים נאספו לאחר מכן בבית הקברות בחורמאבאד ומחו נגד הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully