וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון: "ההסכם על הגבול הימי עם ישראל ימנע מלחמה ודאית באזור"

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 10:48

מיקאתי אמר כי למו"מ חשיבות אסטרטגית משום שהוא ימנע מלחמה. היום אחר הצהריים צפוי הקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס ככדי לדיון בטיוטת ההסכם. בתקשורת הלבנונית דווח כי לבנון מתנגדת לשורת סעיפים בטיוטה - אך גורם שמעורב בשיחות אמר לוואלה! כי הדיווחים אינם נכונים

בווידאו: נתניהו על ההסכם המסתמן עם לבנון: "לא חוקי - סכנה לישראל"/קונטקט

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי אמר היום (חמישי) כי ההסכם עם ישראל על הגבול הימי בעלת חשיבות משום שהוא ימנע מלחמה באזור. "אני משוכנע שלמו"מ על הגבול הימי יש חשיבות אסטרטגית", אמר. "הוא ימנע מלחמה ודאית באזור".

היום אחר הצהריים הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס כדי לדון בטיוטת ההסכם על הגבול הימי עם לבנון. דיפלומט מערבי שמעורב במשא ומתן בין ישראל ללבנון על הגבול הימי אמר אתמול לוואלה! כי "ההערות הלבנוניות על טיוטת ההסכם קונסטרוקטיביות ואינן כוללות 'גלולות רעל' שעלולות למנוע עסקה".

אסדת כריש הצפה של חברת אנרג'יאן. באדיבות חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
"ימנע מלחמה באזור". אסדת כריש/אתר רשמי, באדיבות חברת אנרג'יאן

ביום שלישי התקשורת הלבנונית דיווחה כי לבנון מתנגדת לשורה של סעיפים בטיוטת ההסכם שנתונים הישגים לישראל. לפי הדיווחים, לבנון מתנגדת לסעיף בהסכם שנותן וטו לישראל על תחילת חיפושי הגז בשטח המחלוקת והתנגדות להכרה ב"קו המצופים" כגבול בינלאומי. עם זאת, הדיפלומט המערבי טען כי הדיווחים הללו אינם נכונים.

העיתון הלבנוני "ג'ומהוריה" דיווח כי ההערות הלבנוניות אינן נוגעות לעיקרי ההסכם, אלא הן כלליות יותר ומדגישות בעיקר שההסכם אינו נורמליזציה עם ישראל - כי לא יהיה שום שותפות כלכלית בין לבנון לבין ישראל וכי ישראל עדיין נחשבת למדינת אויב. לפי הדיווח ההערות הלבנוניות כללו גם התייחסות לאפשרות שהממשלה החדשה שתוקם בישראל אחרי הבחירות תתנער מההסכם. הלבנונים הבהירו כי הם דורשים שההסכם יופקד באו"ם כדי שיהיה מחייב גם את הממשלה הבאה בישראל. העיתון "אל-אחבאר" שמזוהה עם חיזבאללה דיווח גם הוא אתמול כי במסגרת ההערות הלבנוניות הודגש כי לבנון לא רואה בהסכם כהכרה ב"קו המצופים" הישראלי כגבול בינלאומי.

עוד בוואלה!

דיפלומט מערבי: הערות לבנון על ההסכם עם ישראל "קונסטרוקטיביות" ולא ימנעו עסקה

לכתבה המלאה
אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
הקבינט יתנס היום לדון בהסכם. אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

בד בבד, לבנון העבירה שלשום לשגרירת ארצות הברית בביירות דורותי שיי את תגובתה לטיוטת ההסכם. סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני אליאס בו סעב שאחראי על המגעים עם ארצות הברית בנושא ציין כי לבנון תכריע סופית לגבי ההסכם רק אחרי שתקבל תגובה אמריקנית להערות שלה על טיוטת ההסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully