וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות במערכת הביטחון לקראת סוכות: "עשרות התרעות על פיגועים"

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 10:21

רבבות מטיילים צפויים להגיע ליו"ש במהלך החג, ברקע ההתרעות על פיגועי ירי בשטחים ובישראל. לאור זאת, צמרת מערכת הביטחון תערוך סדרת הערכות מצב שבהן יוחלט אם להאריך את הסגר בגדה ולתגבר את כמות הגדודים באזור. גורם ביטחוני בכיר: מבצע בג'נין ובשכם ייגבה מחיר כבד

חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין חמושים פלסטינים בדיר אל-חטב/רשתות חברתיות

הצמרת הביטחונית תערוך היום (חמישי) שורת דיונים, זאת ברקע המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון וההתרעות מפני עשרות פיגועים באזור. בדיון שמקיים הרמטכ"ל אביב כוכבי עם ראש אמ"ן, ראש אגף מבצעים ומפקד פיקוד מרכז הארבעה יחליטו על פעולות סיכול והגנה בשטחים, תגבורים והמלצות לסגר.

בהמשך היום תתקיים הערכת מצב סופית בראשות שר הביטחון בני גנץ בה יוחלט האם יוטלו סגר והגבלות תנועה חריגות על הפלסטינים בגדה המערבית, זאת מאחר ולדברי גורמי צבא בפיקוד המרכז "יש עדיין עשרות התרעות לפיגועי ירי והמצב מאוד מתוח. הרשתות מפוצצות בהסתה וקריאות לפיגועים משכם וג'נין וגם חברון מהווה בעיה לא קטנה".

כחלק מהדריכות הביטחונית תוגברה אוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של תא"ל אבי בלוט ב-24 גדודים, שיא של השנה האחרונה. עיקר התגבור הוא בהגנה על הצירים באמצעות סיורים ומחסומי פתע (צ'ק פוסטים) ולכן רוב הפיגועים מכוונים לחיילים ושוטרים בדרכים ובעמדות, תגבור עמדות צבאיות, הגנה על ישובים ומרכזים הומי אדם ופעילות מעצרים.

הלווית אחיו של המחבל מהפיגוע בדיזנגוף 28 באוקטובר 2022. רויטרס
"ייקח עוד חודשים להשתלט על ההסלמה". חמושים בהלוויית המחבל שביצע את הפיגוע בדיזיגוף/רויטרס

"הערכה של כלל הגורמים היא שייקח עוד חודשים להשתלט על ההסלמה שהתפתחה ביו"ש והכוונות לפיגועי הירי", אמר גורם ביטחוני בכיר. על הקריאות למבצע רחב היקף בג'נין ושכם שמהווים את מוקדי הטרור בשלב הזה, אמר הגורם כי במבצע שיכלול כניסה של היקף גדול מאוד של כוחות לג'נין ושכם למשך זמן של לפחות שבוע, עלולה ישראל לשלם מחיר כבד של הרוגים ולא בהכרח ברור מה יהיה האפקט שלו והאם ידרדר את המצב לעוד ערים או יהיה אפקטיבי בהנחתת מכה על קני הטרור והחמושים ללא שיוך ארגוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מעצרים של צה"ל בג'נין 28 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
״יש לחץ גדול על הרש״פ לפעול נגד החמושים". לוחם צה"ל בג'נין/דובר צה"ל

לדברי גורמי ביטחון שר הביטחון והרמטכ"ל חושבים כי בשלב הזה נכון להמשיך באותו דפוס פעולה שכולל פגיעה בחמושים באמצעות כניסות קצרות לשטח, כל נער שקיבל לידיו נשק שייקח בחשבון שיש מאמץ לעצור אותו. זה לוקח זמן. כולל הגבלות תנועה ופגיעה במשפחות כשברקע יש לא מעט חשש מפיגועי שנאה של יהודים ופעולות תג מחיר.

"מה שאנחנו חווים כעת זה אובדן שליטה של הרש"פ", אמר גורם ביטחוני והוסיף, "יש לחץ גדול על הרש"פ לפעול נגד החמושים. הם מצליחים מאוד חלקית. מתהווה פה איום אסטרטגי על המשך קיומה של הרש"פ והם חייבים להבין את זה".

כמו כן, היום יידרש שר הביטחון לקבל החלטות האם הוא מאשר הגבלות תנועה או הטלת סגר את אזור יו"ש כשברקע כוונות של עשרות אלפי ישראלים להגיע לטייל ביו"ש למרות המצב הביטחוני הנפיץ והיערכות בשטח למסיק זיתים במטעים של ישראלים ופלסטינים, תקופה שמדי שנה מהווה מועד לחיכוך בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully