וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה לאיים: צפון קוריאה שיגרה שני טילים בליסטיים מעל יפן

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 5:17

השיגור הוא השישי בשבועיים האחרונים, והראשון מאז ששיגרה טיל לטווח בינוני מעל יפן בליל שלישי - שהוביל לתרגילים משותפים של צבא ארה"ב עם צבא דרום קוריאה. "לא נוכל לסבול את זה", אמר ראש ממשלת יפן לכתבים. ארה"ב גינתה את השיגור וקראה לדו-שיח

בווידאו:שיגר טיל בקוריאה הצפונית/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (חמישי) שני טילים בליסטיים קצרי-טווח לכיוון הים מעל יפן, לאחר חזרתה של נושאת מטוסים אמריקנית לאזור וישיבה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא לשיגורים האחרונים.

השיגור הוא השישי ב-12 הימים האחרונים, והראשון מאז שקוריאה הצפונית שיגרה טיל לטווח בינוני מעל יפן בליל שלישי - שהוביל לתרגילים משותפים של צבא ארצות הברית עם צבא קוריאה הדרומית. "לא נוכל לסבול את זה", אמר ראש ממשלת יפן פומיו קישידה לכתבים.

צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל על-קולי
29.9.21. רויטרס
ניסוי של צפון קוריאה בטיל על-קולי, ספטמבר/רויטרס

כשעה לפני השיגור, קוריאה הצפונית גינתה את ארצות הברית על כך ששוחחה עם מועצת הביטחון של האו"ם על "צעדי הנגד הצודקים של צבא העם הקוריאני על התרגילים המשותפים של ארצות הברית עם קוריאה הדרומית". בהצהרה שפרסם משרד החוץ של המדינה, פיונגאינג גינתה את וושינגטון על החזרה של נושאת המטוסים האמריקנית מחוץ לחצי האי האמריקני, ואמרה כי היא מהווה "איום רציני על יציבות המצב".

ארצות הברית גינתה את השיגור וכינתה אותו "הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם ואיום לשכנים ולקהילה הבינלאומית", כך מסר דובר מטעם משרד החוץ, והוסיף כי וושינגטון מחויבת לדיפלומטיה וקוראת לצפון לקיים דו-שיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully