וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בערב כיפור: משפחה ישראלית נכנסה לשכם, נתפסה על ידי המון פלסטיני - ושוחררה

עודכן לאחרונה: 4.10.2022 / 17:24

הפלסטינים דיווחו תחילה כי שתי נשים ושני ילדים נכנסו בשוגג למרכז העיר, נתפסו על ידי ההמון ובמקום התפתחה מהומה. בהמשך, הם הועברו לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שהחזירו אותם לידי צה"ל

בווידאו: הרשות הפלסטינית עצרה בכיר בחמאס בשכם; עימותים אלימים פרצו בגדה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רכב ובו ארבעה ישראלים, נשים וילדים, נכנס היום (שלישי) בשוגג למרכז העיר שכם ונתפס על ידי פלסטינים. על פי הדיווחים, הם אותרו על ידי ההמון ובמקום התפתחה מהומה. בהמשך, הועברו לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שהחזירו אותם לידי צה"ל והם שוחררו.

גורמי צבא אמרו כי בשלב זה לא ברור כיצד הנשים והילדים נכנסו לעיר. ההערכה היא כי הן לא הכירו את הדרך. הגורם ציין כי ללא התערבות של המנגנונים הפלסטיניים, האירוע יכל להיגמר בנפגעים. המנגנונים הגיבו, ומיהרו לפנות אותם לאזור מבודד. לאחר יצירת קשר עם גורמי ביטחון ומשטרה בישראל, החלה העברתם לידי צה"ל והמשטרה.

דובר צה"ל מסר כי "מספר אזרחים ישראלים נכנסו לעיר שכם ויצאו בליווי מנגנוני הביטחון הפלסטינים בתיאום עם כוחות הביטחון באזור. האזרחים יועברו לתשאול במשטרת ישראל".

ישראלים שנכנסו בשוגג לשכם, 4 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א', תמונות גולשים
נשים וילדים. תיעוד הישראלים בשכם/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א'
משפחה ישראלית שנכנסה לשכם חולצה על ידי צה"ל, ערב כיפור, 4 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א', תמונות גולשים
שתיים מהישראליות שחולצו משכם עם כוח צה"ל/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א'

האירוע התרחש ברקע ההתרעות הבלתי פוסקות על פיגועים בשטחי יו"ש ושעות ספורות אחרי ששר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל וראש השב"כ בעניין המצב הנפיץ בשומרון ובדגש על שכם וג'נין.

ברקע זה, תפיסתם של ארבעת הישראלים יצרה מתח גדול מאוד ובצה"ל נערכו לאפשרות של הכנסת כוחות לטובת חילוצם. במקביל התנהל משא ומתן טלפוני בין הצדדים כדי להבין מה מצבם של הנשים והילדים. אך ברגע שהארבעה הועברו למוקטעה בשכם על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בכדי לבחור ציר גישה החוצה משכם - ירד מפלס הלחץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully