וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: הצבא האוקראיני רושם הישגים במזרח ובדרום

עודכן לאחרונה: 4.10.2022 / 9:08

הכוחות האוקראיניים מנצלים את המומנטום וממשיכים בהתקדמות בשטחים הכבושים על ידי רוסיה. הנשיא זלנסקי אמר כי עוד ועוד יישובים השתחררו מידי רוסיה. מטרתה של ההתקדמות האוקראינית היא קו האספקה בעבור כ-25 אלף חיילים רוסים שנמצאים בגדה המערבית של דניפר

נשיא אוקראינה זלנסקי מכריז על בקשתו להצטרף לנאט"ו/רויטרס
מפה של אוקראינה, 4 בספטמבר 2022. Institute for the Study of War, אתר רשמי
מפת מזרח אוקראינה/אתר רשמי, Institute for the Study of War

כוחות אוקראיניים הצליחו בימים האחרונים לפרוץ את העמדות הרוסיות בנהר דניפר בצפון מזרח חרסון, עיר אסטרטגית חשובה שנמצאת בשליטה רוסית בדרום אוקראינה. ההתקדמות דווחה על ידי הצבא הרוסי והמושלים שמונו על ידי רוסיה לנהל את האזור. לדבריהם, הרוסים השיבו באש כבדה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי "יש יישובים חדשים ששיחררנו בכמה אזורים". במזרח, הכוחות האוקראיניים התקדמו לתוף מחוז לוהנסק שנמצא בשליטת רוסיה. זלנסקי אמר כי "נמשכת לחימה עזה באזורים רבים", בנאומו לאומה.

הכוחות שתומכים ברוסיה בלוהנסק אמרו כי הכוחות האוקראיניים הצליחו להתקדם כמה קילומטרים לתוך מחוז לוהנסק. על פי דיווחים, האוקראינים נעים לכיוון שתי ערים כבושות.

ובדרום, ולדימיר סלדו, המנהיג שמונה על ידי רוסיה בחרסון, אמר כי הצבא האוקראיני פרץ קדימה ונמצא סמוך לעיר דודצ'ני, על נהר דניפר, המרוחקת כ-30 ק"מ מדרום לקו החזית. סלדו אמר כי יש כבר יישובים שאוקראינה השתלטה עליהם מחדש. דובר של משרד ההגנה הרוסי אמר כי "כמה טנקים אוקראינים התקדמו עמוק פנימה" אך הרוסים הרגו 130 חיילים אוקראינה בלחימה.

בווידאו: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ונציגי ארבעת המחוזות לאחר ההכרזה על הסיפוח/צילום: רויטרס
גשר אנטוניבסקי, חרסון באוקראינה. רויטרס
האוקראינים הרסו את גשר אנטוניבסקי בחרסון/רויטרס

ביום ראשון דיווח דובר הצבא האוקראיני כי כוחותיו הצליחו להשתלט על שטחים נוספים במזרח דונצק, לאחר שחרורה של העיר לימאן.

מטרתה של ההתקדמות האוקראינית היא קו האספקה בעבור כ-25 אלף חיילים רוסים שנמצאים בגדה המערבית של דניפר, דיווחה רויטרס. חרסון ולוהנסק הם שניים מתוך ארבעה מחוזות שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע על סיפוחם בשבת. אך רוסיה אינה שולטת על כולם באופן מוחלט.

שינוי המומנטום לטובת הצבא האוקראיני הגיע כמה שעות לאחר שפוטין הכריז על הסיפוח וקונצרט גדול נערך בכיכר האדומה במוסקבה לחגוג את האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully