וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת החיג'אב: הנשים האפגניות הצטרפו להפגנות, למרות הטליבאן

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 14:09

נשים באפגניסטן, שסובלות מדיכוי קשה מצד משטר הטליבאן, יצאו לרחובות לאות הזדהות עם אחיותיהן באיראן. מנגד, מחוקקים בפרלמנט האיראני הביעו את תמיכתם במנהיג העליון: "הדם שלנו שייך לחמינאי"

הפגנה של נשים אפגניות במסגרת מחאת החיג'אב/רויטרס

מחוקקים באירן שרו היום (ראשון) "תודה לך, תודה לך, משטרה", במהלך ישיבת פרלמנט, על רקע המחאה בת השבועות על מותה של צעירה שנעצרה בידי משטרת המוסר במדינה בטענה כי כיסוי הראש שלה הפר את החוק.

ההפגנות, שהתעוררו לאחר מות של מחסה אמיני בת ה-22, מכורדיסטאן האיראנית, החריפו ונהפכו למחאה הגדולה ביותר נגד רשויות איראן מזה שנים, כשרבים קוראים לשים קץ למשטר הדתי לאחר יותר מארבעה עשורים.

המחוקקים נשבעו אמונים למנהיג הדתי העליון האייתולה עלי חמינאי וצעקו: "הדם שזורם בוורידים שלנו הוא מתנה למנהיג שלנו", על פי סרטון שהופץ בתקשורת הממלכתית. חמינאי לא הגיב עדיין על המחאות שהחלו בלוויה של אמיני, ב-17 בספטמבר והתפשטו במהירות ל-31 המחוזות באיראן. למרות עשרות הרוגים ויד קשה של כוחות הביטחון נגד המפגינים, המחאה עדיין נמשכת.

נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
הפגנה במקסיקו על רקע מותה של מחסה אמיני/רויטרס
נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
נשים מפגינות במקסיקו על רקע מותה של מחסה אמיני/רויטרס

מחאת החיג'אב אף הגיעה לאפגניסטן, שם נשים מהמיעוט ההזארי (הזארה הם הקבוצה האתנית השלישית בגודלה באפגניסטן, בערך 9% מאוכלוסיית המדינה. דתם היא בעיקר האסלאם השיעי) ופעילי זכויות אזרח ערכו הפגנה בבירה קאבול בשבת. המפגינים צעקו "הפסיקו את רצח העם של ההזארים" ו"אנחנו רוצים צדק" בעודם צועדים ברחובות.

ביום שישי, מחבל מתאבד התפוצץ במהלך מבחנים שנערכו באולם מלא בבנות במרכז לימודים פרטי במערב קאבול, שם מתגוררת הקהילה ההזארית. מניין ההרוגים הגיע ל-19 ו-27 בני אדם נפגעו. הטליבאן גינה את המתקפה.

על פי אמנסטי אינטרנשיונל, לפחות 52 אזרחים נהרגו בהפגנות מחאת החיג'אב, מאות נפצעו ואלפים נעצרו. לפי דיווחים אחרים, נהרגו עד כה 92 אנשים. הרשויות האיראניות דיווחו כי אנשי כוחות ביטחון רבים נהרגו על ידי "מפגינים ובריונים שנתמכים על ידי אויבים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully