וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסתורין מאחורי עגילי היהלומים של מייגן מרקל, ומה הקשר לנסיך הכתר הסעודי?

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 12:53

ספר חדש של הסכסוך בין הנסיכים ויליאם והארי ובנות הזוג, חושף כי נסיך הכתר הסעודי העניק למייגן במתנה זוג עגילי יהלומים מרהיבים, שהדוכסית ענדה בשני אירועים מתוקשרים - אף שידעה על מעורבתו של בן סלמאן ברצח של העיתונאי הסעודי-אמריקני חאשג'וקי

ספר חדש על מייגן מרקל, אשתו של הנסיך הארי, חושף את ההתנהגות הבלתי נסבלת של השחקנית עוד לפני שהתחתנה עם הארי - וגם לאחר החתונה. בין שלל הסיפורים המביכים על יחס מחפיר למזכירה האישית ולשאר הצוות שליווה אותה, הספר כולל גם אנקדוטה בעלת השלכות דיפלומטיות: מייגן קיבלה תכשיט יקר ערך לכבוד נישואיה הקרבים מנסיך הכתר של ערב הסעודית , בתקופה שבה השליט האכזרי נחשב מנודה בזירה הבינלאומית בעקבות רצח של עיתונאי סעודי-אמריקני בקונסוליה באיסטנבול. עם זאת, ההקשר הדיפלומטי לא מנע ממנה לענוד בגאווה את התכשיט בפומבי - פעמיים לפחות.

בסתיו 2018, הארי ומייגן ביקרו בפיג'י בביקור שנמשך 48 שעות. בלילה הראשון, השניים נכחו בארוחת ערב ממלכתית שאירח נשיא פיג'י. לארוחת הערב לבשה מייגן שמלת ערב תכולה וענדה זוג עגילי יהלומים בעיצוב שנדלייר, שלדברי ארמון קנזינגטון הושאלו לה - בלי לפרט ממי. כתבים רבים מיד תהו מה הסיבה למסתורין הגדול סביב העגילים.

העגילים שכללו יהלומים צהובים ויהלומים לבנים שלדברי מקורות בארמון עוצבו על ידי מעצב התכשיטים הבלגי הנודע שופארד, כונו "וולגרים" בספר החדש של היסטוריון בית המלוכה רוברט לייסי. בספר "Battle of Brothers: William, Harry and the Inside Story of a Family in Tumult", תכשיטנית עתיקות מלונדון בשם סנדרה קרונן מצוטטת כאומרת "העגילים היו נוצצים מדי בשביל המשפחה המלכותית. המטרה שלהם היתה למשוך את תשומת הלב ולהצהיר באופן עקיף 'הביטו כמה כסף יש לי'.

אך הבעיה בעגילים לא היתה מחירם, אלא העובדה שמייגן ענדה אותם שלושה שבועות בלבד לאחר הרצח של העיתונאי הסעודי-אמריקני מבקר המשטר, ג'מאל חאשוקג'י, על ידי סוכנים סעודים בקונסוליה באיסטנבול. לטענת ה-CIA, נסיך הכתר הסעודי הוא שאישר את הרצח.

מייגן מרקל. GettyImages
נוצצים מדי למשפחת המלוכה: עגילי שנדלייר הכוללים יהלומים צהובים ולבנים/GettyImages

מייגן בוודאי ידעה שסלמאן העניק לה במתנה את העגילים, כתב לייסי בספר, אך אפשרי שלא ידעה במהלך הביקור בפיג'י על פרשיית העיתונאי. עם זאת, כשהחליטה מייגן לענוד את העגילים בפעם השנייה לרגל יום הולדתו ה-70 של המלך, דאז הנסיך, צ'ארלס, ב-14 בנובמבר 2018 בלונדון, כל הפרטים על הרצח כבר פורסמו, כולל ההערכות לגבי אחריותו של בן סלמאן.

מייגן התפארה בכך שהיא עוקבת החדשות וקוראת את השבועון "אקונומיסט" במהלך נאום בכנס לכבוד יום האישה הבינלאומי. בין ה-1 בנובמבר ל-14 בנובמבר, 2018, עוד לפני יום ההולדת של צ'ארלס, העיתון פירסם שני מאמרים ארוכים על הפרשייה.

לדברי עורכי הדין של מייגן, כל אנשי הצוות הרלוונטיים ידעו כי העגילים היו מתנה מיורש העצר, אך הדוכסית עצמה לא היתה מודעת לשמועות לגבי מעורבותו ברצח. ואולם, על פי דיווח ב"טלגרף", עוזריה ייעצו לה לא לענוד אותם אך היא לא שעתה להם. לאחר שענדה את העגילים בפעם השנייה, אחד העוזרים החליט להתייעץ עם הנסיך הארי לגבי הסוגייה. לדבריו, הארי "היה בהלם" מכך שאנשים ידעו מהיכן הגיעו העגילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully