וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון באינדונזיה: 129 בני אדם נהרגו ו-180 נפצעו בהתפרעות באצטדיון כדורגל

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 9:24

בתום משחק כדורגל באי ג'אווה פרצו אוהדי הקבוצה המפסידה למגרש. המשטרה הגיבה בגז מדמיע. כתוצאה מכך, המונים נחנקו ונדרסו למוות. שר הספורט במדינה אמר כי "נעריך מחדש את נושא הבטיחות במשחקים ואף נשקול שלא לאפשר לקהל להגיע לאצטדיונים"

אינדונזיה: 129 בני אדם נהרגו ו-180 נפצעו בהתפרעות באצטדיון כדורגל. 2 באוקטובר 2022/סוכנות הידיעות רויטרס

לפחות 129 בני אדם נהרגו ו-180 נוספים נפצעו הלילה (ראשון) בהתפרעות באצטדיון כדורגל באינדונזיה, באירוע שהפך לאחד מאסונות הספורט הקשים בעולם. בסיום המשחק, אוהדי הקבוצה המפסידה פרצו למגרש והמשטרה הגיבה בגז מדמיע. כתוצאה מכך החלה מהומה במקום, ואוהדים רבים נדרסו למוות על ידי חבריהם - כך מסר מפקד משטרת מזרח ג'אווה שבמדינה, ניקו אפינטה.

נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו הורה לרשויות המדינה להעריך מחדש את האבטחה במשחקי כדורגל לאחר המקרה ואמר להתאחדות הכדורגל במדינה (PSSI) להפסיק את משחקי הליגה הבכירה עד לסיום החקירה. "זו צריכה להיות טרגדיית הכדורגל האחרונה במדינה", אמר.

שר הביטחון של אינדונזיה, מחפוד MD, אמר כי האצטדיון התמלא מעבר ליכולתו. לדבריו, הונפקו 42,000 כרטיסים לאצטדיון שאמור להכיל רק 38,000 איש.

שר הספורט זאינדין אמאלי אמר כי הרשויות יעריכו מחדש את נושא הבטיחות במשחקי כדורגל ואף ישקלו שלא לאפשר הגעת קהל לאצטדיונים. כמו כן, התאחדות הכדורגל של אינדונזיה החלה בחקירת המקרה.

אינדונזיה: 129 בני אדם נהרגו ו-180 נפצעו בהתפרעות באצטדיון כדורגל. 2 באוקטובר 2022. רויטרס
ההתפרעות באצטדיון, אצטדיון הכדורגל באינדונזיה/רויטרס
129 בני אדם נהרגו ו-180 נפצעו בהתפרעות באצטדיון כדורגל באינדונזיה, פינוי פצועים. 2 באוקטובר 2022. רויטרס
פינוי הפצועים, אצטדיון הכדורגל באינדונזיה/רויטרס

אינדונזיה אמורה לארח את גביע העולם עד גיל 20 במאי ויוני בשנה הבאה. בנוסף, היא אחת משלוש המדינות שמתמודדות על אירוח גביע אסיה בשנה הבאה, המקבילה של היבשת ליורו, לאחר שסין פרשה.

האסון באינדונזיה הוא מהקשים אי פעם שאירעו באצטדיון. באפריל 1989, 96 אוהדי ליברפול נמחצו למוות ומאות רבות נפצע כתוצאה מדוחק באצטדיון הילסבורו בשפילד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully