וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישג חשוב למדינה": חברת בוקינג לא תסמן נכסים של ישראלים ביו"ש

עודכן לאחרונה: 1.10.2022 / 22:13

לאחר מאמץ של משרדי החוץ והתיירות, חברת בוקינג.קום לא תוסיף בפלטפורמה שלה אזהרה המגדירה את ההתנחלויות כשטח כבוש, ואת הביקור בשטחי הגדה המערבית כ"מלווה בסיכון מוגבר לבטיחות ולזכויות האדם". שר התיירות: "הישג חשוב של מדינת ישראל"

בווידאו: שר התיירות יואל רזבוזוב על החלטת חברת "בוקינג.קום"/(צילום: דוברות משרד התיירות)

משרד החוץ מסר הערב (שבת) כי בעקבות שיח שניהל עם הנהלת חברת בוקינג.קום הוסר האיום מפני ייחוד לרעה של שטחי הגדה המערבית ו/או נכנסים בבעלות ישראלית ביהודה ושומרון בפלטפורמת החברה. חברת בוקנג העולמית התכוונתה להוסיף אזהרה שהיתה מגדירה את ההתנחלויות כשטח כבוש, ואת הביקור בשטחי הגדה המערבית כ"מלווה בסיכון מוגבר לבטיחות ולזכויות אדם". אזהרה זו, נאמר בהודעת משרד החוץ, לא תעלה.

לפני כמה שבועות החברה קיבלה החלטה להכליל את הגדה המערבית ואת רצועת עזה, במסגרת מדיניות הסימון החדשה שלה שבבסיסה אמירה כללית שלפיה "יש להפנות תשומת לב לאזהרות המסע הקיימות לאזורים אלה משיקולי ביטחון אישי". מדיניות הסימון החדשה של החברה תחול על כ-40 אזורים הנמצאים במחלוקת ברחבי העולם, ותחול על כל אזור הגדה המערבית כיחידה גיאוגרפית אחת. ואולם האיום בהגדרת ההתנחלויות כשטח כבוש הוסר, וכן ייחודה של הגדה כאזור שהביקור בו הוא בגדר פגיעה בזכויות אדם.

עץ אפרים, שומרון, 10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
נכסים בבעלות ישראלית לא ייוחדו לרעה. ההתנחלות עץ אפרים בשומרון/ראובן קסטרו

במהלכים למניעת היוזמה השתתף גם משרד התיירות. בציוץ שפרסם שר התיירות יואל רזבוזוב לאחר פרסום כוונת החברה נכתב: "קראתי לחברת בוקינג העולמית לחזור בה מההחלטה השערורייתית. קיימנו דיוני חירום, ובתום התייעצות עם ראש הממשלה יאיר לפיד, החלטנו על צעדים שימנעו את סימון אתרי התיירות ביהודה ושומרון, ובהם פנייה רשמית שהוצאתי לחברת בוקינג העולמית. לא יתכן שחברה פרטית תיכנע ל-BDS ותיקח צד בסכסוך מדיני, בלי להכיר את העובדות.

היום כתב רזבוזוב בטוויטר: "הישג חשוב של מדינת ישראל. מנענו מחברת בוקינג לפרסם מידע שיקרי נגד ישראל ונגד עסקי תיירות ישראלים שבשטחי יהודה ושומרון. הוכחנו שיש לישראל את היכולת לפעול ולנצח בזירה המדינית, ואני בטוח שככה נעשה גם בעתיד מול כל ניסיון לפגוע בנו".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר בתגובה: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תפסיק לדבר ותתחיל לעשות. ותחיל את תקנות החרם במלואן במדינת ישראל עצמה. זהו נצחון לא רק של ההגיון אלא גם של הצדק, יהודה ושומרון היא חלק ממדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully