וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כיפור בצל מתיחות ביטחונית: כוננות שיא בירושלים ובגדה

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 6:09

אחרי שבשנה שעברה מעמד הסליחות צוין בהשתתפותם של כמה אלפים בשל הקורונה - השנה צפויים להגיע לבירה רבבות. אלפי אנשי כוחות הביטחון נערכים לאבטח את האירועים, עם חסימות צירים ודגש על המקומות הקדושים ואתרים הומי קהל

בווידאו: סליחות בקפסולות בכותל המערבי/צילום: mx1, עריכה: שאול אדם

אלפי שוטרים, חיילים ומתנדבי משטרה נערכים לאבטח את אירועי יום כיפור בירושלים, זאת ברקע המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון ובבירה. אחרי שבשנה שעברה מעמד הסליחות צוין בהשתתפותם של כמה אלפים ותחת מגבלות התקהלות בשל הקורונה - השנה צפויים להשתתף באירועים בעיר עשרות אלפים.

כבר במהלך השבועות האחרונים כוחות הביטחון פעלו לאבטח את אלפי המתפללים המגיעים מדי ערב לרחבת הכותל המערבי למעמד הסליחות. במשטרה אומרים כי הדגש יינתן על מקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ואתרי הבילוי.

סליחות בכותל 14 בספטמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
חג בצל מתיחות. יום כיפור בכותל, 2021/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בימים שני ושלישי צפויות חסימות ושיבושי תנועה בעיר, בדגש על צירים בסמוך לעיר העתיקה, בהם: חטיבת ירושלים, כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, יצחק קריב, כיכר צה"ל, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן, דרך יריחו.

כוננות שיא בשטחים

רק היום פלסטיני שניסה ליידות בקבוק תבערה לעבר כוחות מג"ב בעיירה אל-עיזריה שממזרח לירושלים, נורה ונהרג. במשמר הגבול אמרו כי הצעיר, בן 18, הוא "מפגע שהיה עם בקבוק תבערה בידו וניסה לזרוק אותו". לפי משרד הבריאות הפלסטיני, ההרוג הוא פאיז חאלד דמדום.

במהלך הלילה נפתחה אש לעבר כוח צה"ל שפעל בכפר בורקא שבשטח החטיבה המרחבית שומרון, ובוצע פיגוע ירי לעבר היישוב בית אל שבבנימין. לא דווח על נפגעים. בסריקות שבוצעו באזור אותרו תרמילי הנשק שממנו בוצע הירי.

כוחות משטרה בעיר העתיקה 17 באפריל 2022. רויטרס
שני פיגועים ביממה. כוחות מג"ב במזרח ירושלים/רויטרס

אירועים אלו מתווספים להיקף התרעות על כוונות לבצע פיגועים נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים ביו"ש ובהתאם הוחלט להעלות את רמת הכוננות ולתגבר את השטח ביחידות מובחרות, בהן סיירת גולני שפעלה בעיר שכם בשבוע האחרון ופגעה בחמושים. עיקר הדריכות של צה"ל ומג"ב תהיה סביב קו התפר, צירים מרכזיים, צמתים והגנה על היישובים כולל אבטחת מאחזים.

בתוך כך, על רקע התגברות ההסתה ופיגועי הירי ברחבי יהודה ושומרון, החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי לקיים דיון הערכת מצב בפיקוד המרכז בסופו העביר אזהרה לרשות הפלסטינים כי אם השטח לא יירגע ומנגנוני הביטחון הפלסטינים לא יפעלו נגד החמושים - ייאלץ צה"ל להרחיב את אופן הפעולה ולהעביר גדודי לוחמים נוספים לאזור תוך פגיעה במרקם החיים הפלסטיני.

יומיים לאחר מכן כינס יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את המושלים וראשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ודרש מהםפ להגביר את הטיפול בחמושים ולהרגיע את השטח. הערכה במערכת הביטחון כי שילוב בין היעילות של המבצעים הממוקדים במחנות הפליטים ובערים הפלסטיניות נגד פעילי טרור לפעילות של מנגנוני הביטחון יחזירו את היציבות לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully