וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: על פרו-ישראלים נאסר לנאום באוניברסיטת קליפורניה

עודכן לאחרונה: 1.10.2022 / 11:52

9 ארגוני סטודנטים בפקולטה למשפטים בקמפוס אימצו תקנה האוסרת על פרו-ישראלים לנאום באירועים. התקנה נכתבה ע"י הארגון "סטודנטים למשפטים למען צדק לפלסטין" והיא נועדה לדבריהם להבטיח את הביטחון והרווחה של הסטודנטים הפלסטינים במוסד. "משתיקים את הקולות היהודים"

בווידאו: הפגנה אנטישימית בעיר קאליש שבמרכז פולין/מערכת וואלה!

כמה ארגוני סטודנטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת קליפורניה בברקלי אימצו תקנה האוסרת על פרו-ישראלים לנאום באירועים. התקנה נכתבה על ידי הארגון "סטודנטים למשפטים למען צדק לפלסטין" והיא נועדה לדבריהם להבטיח את הביטחון והרווחה של הסטודנטים הפלסטינים במוסד.

עד כה לפחות תשעה ארגוני סטודנטים אימצו את התקנה, ביניהם אגודת הסטודנטים המוסלמים למשפט, אגודת סטודנטים למשפטים במזרח התיכון וצפון אפריקה ואגודת סטודנטים למשפטים באסיה פסיפיק אמריקנית.

אוניברסיטת קליפורניה. ShutterStock
"משתיקים קולות יהודים". אוניברסיטת קליפורניה/ShutterStock

ארווין חמרינסקי, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה מאז 2017, אמר כי כיהודי - התקנה הזו עלולה למנוע ממנו לנאום. "זה אומר שאי אפשר יהיה להזמין אותי לנאום כי אני תומך בקיומה של מדינה ישראל - אף שלעיתים אני מכנה את המדיניות שלה", אמר חמרינסקי.

כמה ארגונים יהודיים מתחו ביקורת על דבריו ועל כך שהוא אפשר את קיומה של האווירה האנטישמית בקמפוס. אגודת הסטודנטים היהודית בברקלי הגיבו לתקנה ואמרו כי הם "עצובים וחוששים שישתיקו את הקולות היהודים בקמפוס". בהצהרה שנכתבה מטעם חמישה סטודנטים החברים באגודה נכתב כי "סטודנטים יכולים לתמוך בפלסטינים ולבקר את המדיניות הישראלית - אך זאת מבלי להתנגד לזכותה של ישראל להתקיים ולתקוף את זהותם של סטודנטים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully