וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך שוחרר חשוד בביצוע עבירות מין בצעירה בים - בגלל מחדל משטרתי

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 20:55

צעירה התלוננה כי תושב מזרח ירושלים בן 36 עקב אחריה וחשף בפניה את איבר מינו בחוף פלמחים, והוא עוכב לחקירה. אולם, השופטת הורתה לשחררו, בין היתר בטענה כי המשטרה חקרה אותו כשהוא שיכור ולא ביצעה מאז פעולות חקירה בתיק: "התנהלות תמוהה"

חוף פלמחים. איל שפירא, איל שפירא
החשוד חשף את איבר מינו מול המתרחצת. חוף פלמחים/איל שפירא, איל שפירא

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה לשחרר ממעצר תושב מזרח ירושלים בן 36, שנעצר בחשד שביצע מעשים מגונים בצעירה בחוף ים, בעקבות מחדל משטרתי במהלך חקירתו.

לפני כשבועיים, הגבר נעצר בעקבות תלונה של צעירה על כך שחשף בפניה את איבר מינו בחוף פלמחים לאחר שסירבה לשוחח איתו, ועקב אחריה לדירתה. החשוד אותר על ידי השוטרים בחוף כשהוא שיכור ועוכב לחקירה. לפי השוטרים, הוא אף תקף אותם במהלך האירוע.

בעקבות כשלי חקירת המשטרה, בין היתר, חקירת החשוד כשהוא תחת השפעת אלכוהול תוך ויתור מצדו על התייעצות עם עורך דין, גביית עדות נוספת מהמתלוננת, איתור עדי ראייה ואיתור תיעודים ממצלמות אבטחה, השופטת זהר דיבון סגל הורתה על שחרורו ללא תנאים מגבילים. זאת, על אף חומרת החשדות נגדו.

חוף פלמחים. איל שפירא, איל שפירא
"התנהלות תמוהה". חוף פלמחים/איל שפירא, איל שפירא

בהחלטתה מתחה השופטת ביקורת על המשטרה: "באופן תמוה למדי, ועל אף שנציג היחידה החוקרת הצהיר שהוא היה תחת השפעת אלכוהול באופן שלא אפשר את גביית עדותו, היחידה החוקרת סברה כי יש בכך כדי להביא לוויתור על זכותו של החשוד להיוועץ בעורך דין, והמשיכה בחקירתו כאשר הוא שותק".

"למעשה, מאתמול בשעות הצהריים המוקדמות היחידה החוקרת סיימה את חקירתה בתיק זה ולא טרחה לעשות ולו פעולת חקירה אחת על מנת לקדם אותו", הוסיפה השופטת. "בצדק רב מלין בא כוח החשוד על כך שנעצר ונותר בתחנת המשטרה לילה מיותר, בתנאים מחפירים ומבלי שסופק לו ציוד בסיסי מינימלי".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר במעצר חשוד שביצע עבירות מין בפומבי בחוף הים, כאשר חקירתו נוהלה באופן מקצועי, עפ"י דין ובהתאם להוראות החוק תוך הקפדה על זכויותיו, לאחר שהתפכח, בתיאום הסנגוריה ובניגוד לנטען בפנייתך. כמו כן ניתנה לחשוד הזכות להיוועץ עם עו"ד ולמרות סירובו זומן עורך דין מהסנגוריה הציבורית שהגיע לתחנת המשטרה. נמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully