וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחים מנעו מפעילי שמאל להיכנס לרכבת בירושלים - בגלל שלט בתוך שקית

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 22:42

מאבטחי רכבת ישראל מנעו מפעילי חד"ש-תע"ל להיכנס לתחנה בירושלים. רק לאחר התערבות של ח"כים מול שרת התחבורה מיכאלי, התאפשרה כניסתם, לאחר שעה. לפני כחודש, כשהתרחש מקרה דומה בתחנה בת"א, הבטיחה מיכאלי מרחב ציבורי "בטוח בכל מובן, גם כזה שמובעות בו כל הדעות"

בווידאו: מאבטחי הרכבת בירושלים מונעים מפעילי בל״ד להיכנס לתחנה/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאבטחי תחנת הרכבת בירושלים מנעו היום (חמישי) מפעילי חד"ש-תע"ל להיכנס לתחנץ הרכבת בירושלים, משום שנשאו שלט של קמפיין הבחירות בשקית. מנהל התחנה גיבה את המאבטחים, וגירש את הפעילים מהמקום בשל זיהויים הפוליטי.

בתיעוד האירוע נראים הפעילים כשאחד המאבטחים מונע מהם להיכנס לרכבת. בשיח עם שוטרת השגיעה למקום, טוענים הפעילים כי הם מופלים עקב המפלגה בה הם תומכים וטענו כי "אם זה היה שלט של מפלגה אחרת זה לא היה קורה". השוטרת בתגובה, ענתה כי אלו ההוראות לאנשי האבטחה, וכי הם פועלים לפי הנהלים.

ממפלגת חד"ש-תע"ל נמסר כי בעקבות התערבות חברי הכנסת, שפנו בדחיפות לשרת התחבורה מרב מיכאלי והעבירו לה תיעוד מהאירוע, התאפשרה לאחר כשעה כניסת הפעילים לתחנה.

מאבטחי הרכבת בירושלים מנעו מפעילי חד"ש תע"ל להיכנס לתחנה בגלל של"ט 29.09.22. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
השלט שבעקבותיו לא הוכנסו הפעילים לרכבת/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כחודש, התרחש אירוע דומה, כשמאבטחים מנעו כניסת פעילי שמאל לתחנת רכבת בתל אביב, אירוע שבעקבותיו התנצלה שרת התחבורה בשם רכבת ישראל. "אני מתנצלת לפני הנוסעת שנגרם לה העוול הזה, ומבטיחה כי אמשיך לפעול בכל כוחי להפיכת התחבורה הציבורית והמרחב הציבורי למרחב בטוח בכל מובן, גם כזה שמובעות בו כל הדעות, ללא הסתה וללא איום על שלומה של אף אחת או אחד", כתבה השרה בחשבון הטוויטר שלה.

כמו כן, בתגובה למקרה, מסרה מיכאלי כי "המאבטח חטא לתפקידו, התנהל באופן מחפיר ופגע באמון הציבור, ולכן יושעה מתפקידו". היא הבטיחה כי "אין ולא תהיה סובלנות להתנהגות כזו. לאור האירוע החמור הזה" ומסרה כי דרשה ממנה"ל הרכבת לקיים "בירור יסודי לגבי התנהגות המאבטח", והנחתה להוציא הבהרת נהלים שתמנע מקרים דומים בעתיד.

מרכבת ישראל נמסר בהתייחסות לאירוע היום כי "בהתאם לחוק בתקופת בחירות, לא ניתן להיכנס לשטחי הרכבת עם חומרי תעמולה". שרת התחבורה מרבמיכאלי לא התייחסה באירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רכבת ישראל תחנוך את השירות לנוסעים בין הרצליה לירושלים יצחק נבון. Cloudview שבתאי טל, אתר רשמי
"משרד התחבורה נכשל שוב ושוב בהבטחת חופש הביטוי"/אתר רשמי, Cloudview שבתאי טל

מפלגת חד"ש-תע"ל מסר כי "יש מחיר להסתה. לא נשתוק נגד גזענות ואלימות ולא נוותר על אף זירה במאבק למען שוויון. משרד התחבורה נכשל שוב ושוב בהבטחת חופש הביטוי והתנועה של פעילי שמאל - ואנחנו נמשיך להיאבק ולנצח למען שמירתם".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מסרה: "מרב מיכאלי צריכה לשים קץ להתעמרות של מאבטחי משרד התחבורה המבינים את תפקידם כנראה כצנזורה פוליטית במקום להגן על כולנו. אני שמחה שלאחר התערבותינו החליטו ברכבת ישראל ובמשרדה של מרב מיכאלי לסגת מהחלטתם השערורייתית ולהכניס את הפעילים. נמשיך להיאבק למען צדק ושיוויון בכל מקום"

ח"כ כסיף מסר: "ההסתה הפוליטית דוהרת ויוצאת משליטה. אמשיך לעמוד לצד פעילי חד"ש-תע"ל המאירים את מסר השלום, השוויון והצדק החברתי בכל מקום במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully