וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן ביקש לברך את לפיד לראש השנה - השיחה טרם התקיימה

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 20:19

לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית פנתה ללשכת ראש הממשלה בערב ראש השנה וביקשה לתאם שיחה בין השניים. בלשכתו של לפיד מסרו: "השיחה תתקיים כמקובל". בימים האחרונים שוחח אבו מאזן עם שר הביטחון ונשיא המדינה

לפיד בעצרת האו"ם: "שתי מדינות לשני עמים - הדבר הנכון לישראל"/צילום: רויטרס

לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פנתה ללשכת ראש הממשלה יאיר לפיד בערב ראש השנה וביקשה לתאם שיחה בין השניים לרגל החג. בניגוד לשיחות עם הנשיא יצחק הרצוג ושר הביטחון בני גנץ שהתקיימו בימים האחרונים, השיחה עם לפיד עדיין לא התקיימה. בלשכת ראש הממשלה אמרו בתגובה: "השיחה תתקיים כמקובל".

אמש התקשר אבו מאזן להרצוג לאחל לו חג שמח ולברך אותו לרגל השנה החדשה. נשיא המדינה הדגיש בשיחה את הצורך בשמירת וקידום יחסי השכנות בין העמים, ואת חשיבות הפעילות המשותפת להרגעה ולבלימת האלימות והכוחות הקיצוניים. בשיחתם, הביעו השניים תקווה כי בשנה החדשה יוגבר שיתוף הפעולה האזרחי והביטחוני ויוחזר השקט הביטחוני לכנו.

נאום ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2022. רויטרס
טרם התקיימה השיחה עם אבו מאזן. לפיד/רויטרס

יום קודם לכן הדגיש שר הביטחון בשיחה עם יו"ר הרשות הפלסטינית את הצורך בשמירת הנוכחות בשטח של מגנוני הביטחון הפלסטיניים לבלימת ההסלמה ביהודה ושומרון - כך סיפר בכיר ישראלי. השיחה התקיימה כשאבו מאזן התקשר לגנץ כדי לאחל לו שנה טובה וחג שמח. לדברי הבכיר, השיחה הייתה קצרה יחסית.

בתוך כך, בשבוע שעבר אמרו גורמים במערכת הביטחון כי הועברו מסרים תקיפים לבכירי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לפיהם אם לא ימנעו פעולות טרור ואלימות, צה"ל יעשה זאת. בשלב זה יש כוונה בצה"ל להרגיע את השטח ולמנוע פעילות מעוררת חיכוך ותסיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully