וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג גינה את האלימות במהלך מערכת הבחירות: "התקריות מדירות שינה מעיניי"

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 22:00

נשיא המדינה סיפר כי הוא "מוטרד ומודאג" מאירועי האלימות האחרונים לפני הבחירות, וקרא להימנע מעימותים או מתגובות נאצה ברשתות החברתיות. "האלימות גואה - אלימות מילולית אף פעם לא נשארת כזו"

הרצוג מגנה את האלימות במהלך מערכת הבחירות: "התקריות מדירות שינה מעיניי"/גרגורי באדו

נשיא המדינה יצחק הרצוג גינה הערב (רביעי) את אירועי האלימות במהלך מערכת הבחירות. לדבריו, "אנחנו בימי טרום בחירות בישראל - אני מוטרד ומודאג, התקריות האלימות בימים ובשבועות האחרונים מדירות שינה מעיניי".

"האלימות גואה ועולה. אלימות מילולית - האשמות בבגידה, השוואות לנאצים, איומים וקללות, במרחב הציבורי וברשתות החברתיות. אלימות מילולית אף פעם לא נשארת כזו", אמר הרצוג בבית הנשיא באירוע סליחות בשיתוף מיזם 929. "למרבה החרדה אנחנו רואים שמילות הנאצה הופכות לאלימות פיזית. לאגרופים, לתקיפות, לדם שנשפך".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג במהלך אירוע סליחות בבית הנשיא 28 בספטמבר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"התקריות האלימות בימים ובשבועות האחרונים מדירות שינה מעיניי". הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הנשיא קרא להימנע מעימותים או מתגובות נאצה ברשתות החברתיות. "אי אפשר שלא לחשוש בחרדה: מה השלב הבא? סכינים? יריות? נפגעים בנפש חלילה? הרי כבר היינו בסרט הזה, והפעם אסור לנו להבליג ולשתוק", הסביר. "לפני פוסט הנאצה הבא, לפני ציוץ או טוקבק מלא שנאה, לפני שמתעמתים, תוקפים ומכים, עצרו - אל תבואו אחר כך עם בקשות הסליחה וההתנצלויות, עצרו עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי".

הרצוג פנה למנהיגים, וקרא להם לנסות להרגיע את הרוחות. "השמיעו קול מתון ואחראי, אל תתנו לקולות הקיצוניים והאלימים להוביל אותנו לתהומות של שנאה. אסור שנראה כאויב את מי שחושב אחרת מאיתנו". עוד אמר הנשיא כי "כמובן שלמחלוקות יש מקום חשוב בתוכנו, ובלבד שהן מתקיימות בכבוד. בואו נראה שיש דרך להגיע להכרעות חשובות, בלי לפרק את הבית. בואו נזכור שיש לנו מדינה לחיות בה יחד גם ביום שאחרי הבחירות. כולנו כאן יחד, ולא הולכים לשום מקום".

עוד בוואלה!

פעיל ליכוד תקף מפגינים נגד נתניהו - והושעה

לכתבה המלאה

בסוף השבוע השעתה מפלגת הליכוד את חברותו במפלגה של הפעיל רמי בן יהודה, בעקבות תקיפת מפגינים במחלף חמד. בן יהודה הוא אחד מהתומכים הגדולים של נתניהו, ואחד המוכרים והאלימים שבהם. הוא היה ממובילי ההפגנות מחוץ לבתיהם של אנשי ימינה ותקווה חדשה, כולל הטרדת בני המשפחה, והתבטא במלים קשות נגד חברי ממשלת השינוי ממפלגות הימין.

בן יהודה הועסק בקמפיין הליכוד בשכר ובעקבות התקיפה הושעה עד לבירור הנסיבות. האדם שהותקף הוא רמי מתן, משתתף קבוע בהפגנות נגד נתניהו בשנים האחרונות ונחשב לגיבור מלחמת יום הכיפורים אז לחם ופיקד בקרב על החווה הסינית. לדברי המפגינים, מדובר בתקיפה החמישית בשלושה השבועות האחרונים. "מכונת הרעל מסיתה והתומכים הנאמנים יוצאים לחפש דם של מפגינים", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully