וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופת ההוריקן איאן הגיעה לפלורידה: "המדפים ריקים, מוסדות החינוך סגורים"

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 17:44

הסופה, ברמה 4, הגיעה לחופי פלורידה בליווי רוחות עזות והצפות. "התנאים מידרדרים במהירות לאורך החוף הדרום-מערבי של פלורידה", נמסר מהמרכז הלאומי להוריקנים. יוסי ימיני, ישראלי שהגיע לביקור בטמפה, הספיק לנחות קצת לפני שנסגר שדה התעופה: "בקבוקי מים אזלו בחנויות"

בווידאו: נזקי סופת ההוריקן "איאן"/רויטרס

הוריקן איאן - כעת סופה עוצמתית ו"מסוכנת ביותר" בקטגוריה 4 - רמה אחת נמוכה מקטגוריה 5 העוצמתית ביותר - הגיעה לחופי פלורידה בליווי רוחות עזות והצפות משמעותיות בעודו מתקדם בחוף המערבי של המדינה.

"התנאים מידרדרים במהירות לאורך החוף הדרום מערבי של פלורידה", צייץ המרכז הלאומי להוריקנים, הבוקר (רביעי), כשהסופה היתה במרחק 90 ק"מ מהחוף. האזורים בין נייפלס לסרסוטה הם אלה שנמצאים במוקד נחשול הגאות של הסופה, על פי המרכז. יותר מ-2.5 מיליון בני אדם באזור קיבלו הוראה להתפנות.

חמדת בר, תושבת פרבר אוונטורה במחוז דייד בפלורידה אמרה לוואלה כי "אתמול היתה רגיעה. חיכיתי שייצא החג ומיהרתי לחנות לקנות כמה מוצרים שנגמרו. החנויות היו מלאות באנשים בלילה, בעיקר ביהודים ששמרו חג ובאו לחדש מלאי. בקבוקי המים אזלו בחנויות.

"כל הלילה נשבו רוחות מטורפות, וב-3:30 לפנות בוקר, בעלי העיר אותי לעזור לו להכניס דברים מהמרפסת הביתה. בנוסף, כבר נרשמו הצפות קשות כי מערכת הניקוז לא טובה בכמה איזורים, וכשנסעתי לאחת החנויות, המים הגיעו כמעט עד הדלת. כמו כן, בתי ספר והגנים, גם הפרטיים, נסגרו".

יוסי ימיני הצליח לנחות בשדה התעופה של טמפה שעות ספורות לפני שזה נסגר. "נסענו מיד לסניף של Sam's Club לקנות מים ומוצרי מזון. בעיר סיינט פיטרסברג (הידועה גם בשמה המקוצר סיינט פיט) כל החנויות כמעט כבר היו סגורות או ריקות. הגענו הביתה והכנסנו את ריהוט הגן והעציצים לתוך מחסן. בבית נערכנו עם תאורה חליפית למקרה של הפסקת חשמל. הילדים שואלים הרבה שאלות וחוששים קצת ממה שיקרה אם נצטרך להתפנות אבל אנחנו אופטימיים ומאמינים בטוב - וכמובן צמודים להוראות המושל ולתקשורת", הוא סיפר לוואלה!.

אייל מלמד, ישראלי שמתגורר במיאמי מדווח לקראת הגעת סופת ההוריקן "איאן"/מערכת וואלה!
סופת ההוריקן "איאן" עושה את דרה לפלורידה 28 בספטמבר 2022. רויטרס
השחר עולה בחופי פלורידה לקראת הסופה איאן/רויטרס

קבוצת הווטסאפ "אוונטורה מאמס"

מעקב אחר הסופה בקבוצת ווטסאפ של ישראלים בפלורידה בפרבר אוונטורה. צילום מסך, אתר רשמי
מעקב אחר הסופה בקבוצת ווטסאפ של ישראלים בפלורידה בפרבר אוונטורה/אתר רשמי, צילום מסך

ניטור הסופה וההתקדמות שלה

איאן המשיך לפלורידה לאחר שפקד את קובה וגרם לניתוק רשת החשמל באי כולו. התושבים החלו לעזוב בהמוניהם ופקקים נוצרו בכבישים המהירים. בתי ספר, סופרים, פארקי שעשועים, בתי חולים ושדות תעופה נסגרו. הצי הזיז את ספינותיו, ומשמר החופים סגר נמלי ים. חלקים בדרום פלורידה כבר החלו לחוש את ההשפעות הראשוניות של הסופה, על פי CNN. רוחות עזות בעוצמה של 250 קמ"ש (עוצמה פחותה במעט מהוריקן בדרגה 5) ושתי סופות טורנדו נוספות פקדו את מחוז ברווארד. הצפות דווחו בקי ווסט כמו גם הפסקות חשמל. "הזמן להפתנות הוא עכשיו", אמר מנהל חטיבת ניהול החירום של פלורידה, קווין גאתרי. הוא כינה את איאן "אירוע חובק מדינה".

עין הסערה, החלק המסוכן ביותר שלה עם הרוחות, הגשם והנחשול העוצמתיים ביותר, מרוחק כ-60 ק"מ מהחוף ויתחיל להשפיע בשעות הקרובות. מושל פלורידה רון דסנטיס העניק בלילה תדרוך לקראת ההוריקן והזהיר את התושבים בכמה מחוזות מערביים במדינה לגבי העובדה שכבר "אי אפשר להתפנות בביטחה".

"זאת סופה משמעותית, משמעותית ביותר. ידענו שהיא תהיה משמעותית. ההתחזקות שלה אתמול בלילה היתה משמעותית. זה הוריקן חזק ביותר שיהיו לו השפעות משמעותיות על דרום מערב פלורידה, מבחינת רוחות, גשם והצפות. אלה עומדים להיות יומיים מזעזעים. הסופה תעזוב את האזור ביום חמישי, אנחנו חושבים", הוא אמר. לדבריו, לפחות 40 אלף הפסקות חשמל כבר דווחו ן-30 אלף אנשים מוכנים להשיב את החשמל ברחבי פלורידה". בנוסף, פועלים בשטח 5,000 חיילים במשמר הגבול ועוד אלפיים נוספים שנשלחו ממדינות שכנות.

סופת ההוריקן "איאן" עושה את דרה לפלורידה 28 בספטמבר 2022. רויטרס
גשמים ורוחות עזות החלו לפקוד את אזור החוף/רויטרס
תושבי טמפה שבפלורידה נערכים לקראת ההוריקן איאן, 26 בספטמבר 2022. רויטרס
מתכוננים לסופה בחופי פלורידה/רויטרס

אייל מלמד ממיאמי אמר לוואלה כי הוריקן איאן מגיע בקצב מהיר לחוף המערבי לאיזור קייפ קוראל. לעומת זאת, "אצלנו בחוף המזרחי של המדינה יש צפי לסופה טרופית הכוללת רוחות של כ-100 קמ"ש, גשמים רבים, ובהתאם הצפות בכבישים. לכן סגרו את בתי הספר והגנים אצלנו היום וחלקם גם מחר.

"בשדה התעופה שלנו למטוסים קטנים נרשם נזק רב הלילה, ומטוסים קטנים רבים התהפכו ונהרסו. בנוסף, וכחלק מההיערכות אנשים מצטיידים במים, קופסאות שימורים ומכסים את החלונות והדלתות בתריסים מיוחדים נגד הוריקנים שמגנים על חלונות הבתים. הסופה הטרופית צפויה להמשך עד 17:00 שעון מיאמי".

ראש העיר טמפה, ג'יין קסטור, הזהירה כי העיר "עדיין לא התחילה לחוש את זעמו של איאן. "החששות שלנו ממוקדים ברוח כמו גם בגשם. אזור מפרץ טמפה אמור לרשום 50 מ"מ של גשם. המים ימשיכו לעלות ויהיו הצפות ".

איאן הוא ההוריקן הראשון שפוקד את ארצות הברית השנה, וההוריקן הגדול הראשון שפוקד את אזור טמפה מאז 1921. גורמים רשמיים פירסמו התרעת הוריקן ביום שני והזהירו מפני רוחות עזות והצפות. "זה מצב מסכן חיים", נמסר משירות מזג האוויר הלאומי. "אנשים שנמצאים באזורים האלה צריכים לנקוט בכל הצעדים ההכרחיים כדי להגן על חיים ועל נכסים מפני המים ומצבים מסוכנים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully