וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן שוחח עם הרצוג: הודגשה חשיבות השותפות לבלימת האלימות

עודכן לאחרונה: 27.9.2022 / 21:21

אחרי שאיחל שנה טובה וחג שמח לשר הביטחון, יו"ר הרשות הפלסטינית התקשר גם לנשיא המדינה. הדגיש בשיחה את הצורך בשמירת וקידום יחסי השכנות בין העמים, ואת חשיבות הפעילות המשותפת להרגעת השטח והכוחות הקיצוניים

ברכה לשנה החדשה מהנשיא יצחק הרצוג/דוברות בית הנשיא

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר הערב (שלישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג לאחל לו חג שמח ולברך אותו לרגל השנה החדשה. נשיא המדינה הדגיש בשיחה את הצורך בשמירת וקידום יחסי השכנות בין העמים, ואת חשיבות הפעילות המשותפת להרגעה ולבלימת האלימות והכוחות הקיצוניים. בשיחתם, הביעו השניים תקווה כי בשנה החדשה יוגבר שיתוף הפעולה האזרחי והביטחוני ויוחזר השקט הביטחוני לכנו.

אמש הדגיש שר הביטחון בני גנץ בשיחה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את הצורך בשמירת הנוכחות בשטח של מגנוני הביטחון הפלסטיניים לבלימת ההסלמה ביהודה ושומרון - כך סיפר בכיר ישראלי. השיחה התקיימה כשאבו מאזן התקשר לגנץ כדי לאחל לו שנה טובה וחג שמח. לדברי הבכיר, השיחה הייתה קצרה יחסית.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג באתר הזיכרון במחנה הריכוז ברגן-בלזן 6 בספטמבר 2022. רויטרס
הדגיש את חשיבות הפעילות המשותפת להרגעה ולבלימת האלימות. הרצוג/רויטרס

בתוך כך, בשבוע שעבר אמרו גורמים במערכת הביטחון כי הועברו מסרים תקיפים לבכירי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לפיהם אם לא ימנעו פעולות טרור ואלימות, צה"ל יעשה זאת. בשלב זה יש כוונה בצה"ל להרגיע את השטח ולמנוע פעילות מעוררת חיכוך ותסיסה.

כמו כן, בתום הערכת מצב ביטחונית, החליט גנץ על הגדלת מכסת ההיתרים לצרכי עבודה ומסחר לתושבי רצועת עזה ב-1,500 נוספים, סך הכול 17 אלף היתרים. מימוש ההחלטה יחל בשבוע הבא, לאחר ראש השנה, אך במקביל העבירו גורמי ביטחון מסר לעזה כי ההחלטה תצא לפעול בתנאי שיישמר השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully