וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה גופתה של מטפסת ההרים הילרי נלסון

עודכן לאחרונה: 28.9.2022 / 14:46

מטפסת ההרים האמריקנית המפורסמת הצליחה להגיע לפסגת ההר יחד עם שותפה, אולם נעלמה מיד לאחר מכן כשהחלה לרדת ממנו בגלישה. באותו יום בו נעלמה, נהרג מטפס נפאלי באזור בשל מפולת שלגים, ועוד 12 בני אדם נפצעו

מטפסת ההרים האמריקנית הילרי נלסון נעדרת לאחר שנעלמה כשירדה בגלישה מהר בנפאל. תמונות מחשבון האינסטגרם שלה. 26 בספטמבר 2022. חשבון האינסטגרם של הילרי נלסון, אתר רשמי
ב-2012 היא הפכה לאישה הראשונה שהעפילה גם לפסגת האוורס. הילרי נלסון/אתר רשמי, חשבון האינסטגרם של הילרי נלסון

גופתה של מטפסת ההרים המפורסמת הילרי נלסון נמצאה הלילה (רביעי) לאחר יומיים של היעדרות בהר מנסלו בנפאל, כך על פי דיווח של גורם רשמי בממשלה. לדברי סצ'ינדרה ידאב, קצין קישור באזור גורקה, שכולל את מנסלו, הגופה הובאה לקטמנדו לנתיחה שלאחר המוות. "היא נמצאה במצב מושלם אך מכוסה בשלג", הוא הוסיף.

נלסון נעלמה מיד לאחר שהצליחה להעפיל לפסגת ההר יחד עם שותפה ג'ים מוריסון. ההר בנפאל הינו השמיני הגבוה בעולם - 8,163 מטר. באותו יום של התאונה, מפולת שלגים גרמה למותו של מטפס אחר, נפאלי, באותה פסגת הר. באירוע נפצעו 12 מטיילים נוספים. מותו של המטפס הינו הראשון שאומת בעונת הטיפוס הנוכחית בנפאל.

ג'יבאן ג'ימיר, מארגן משלחת החיפושים אחר נלסון, אמר כי שותפה של נלסון הצליח להגיע בשלום למחנה בהר והתלווה לצוות החיפושים אחר שותפתו.

בעודה עדיין בדרך לפסגה של הר מנסלו, כתבה נלסון ביום חמישי האחרון בחשבון האינסטגרם שלה כי היא מעולם לא חשה כה "בטוחה" על גבי הרי ההימלאיה כמו במסעה הנוכחי. "השבועות האחרונים בחנו את החוסן הנפשי שלי בדרכים חדשות", הוסיפה.

הקריירה של נלסון מתפרשת על פני שני עשורים, כשב-2012 היא הפכה לאישה הראשונה שהעפילה גם לפסגת האוורסט, ההר הגבוה בעולם, וגם לפסגת ההר השכן להוטסה בתוך 24 שעות. שש שנים מאוחר יותר היא טיפסה פעם נוספת לפסגתו של להוטסה, והפכה לאדם הראשון שירד ממנו בגלישת סקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully