וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר במזרח ירושלים: מתפרעים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים

עודכן לאחרונה: 27.9.2022 / 6:06

אחרי הפרות הסדר בהר הבית - עשרות רעולי פנים תקפו את כוחות הביטחון באזור מזרח הבירה, ירו זיקוקים והציתו פחים. לא דווח על נפגעים או על נזק. כוחות המשטרה הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות

זיקוים וידוי אבנים בהר הבית/דוברות משטרת ישראל

הפרות סדר אלימות פרצו אמש (שני) במזרח ירושלים, עשרות רעולי פנים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות משטרה. בנוסף, המתפרעים ירו זיקוקים והציתו פחים. לא דווח על נפגעים או נזק. כוחות המשטרה הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

ביום ראשון בלילה הסתגרו כמה צעירים במסגד אל-אקצא בהר הבית, ואתמול בבוקר עם תחילת הביקורים במקום החלו בירי זיקוקים. לאחר מכן מתפרעים החלו לצעוק קריאות הסתה באזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים, כשחלקם יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שבמקום. המשטרה עצרה בתגובה שני חשודים ביידוי אבנים, והדפו את מפרי הסדר.

הפרות סדר במזרח ירושלים. דוברות משטרת ישראל
הפרות סדר במזרח ירושלים. אמש/דוברות משטרת ישראל

מהמשטרה נמסר כי בימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים ושקריים בנושא הר הבית. על פי המשטרה, המטרה היא להתסיס את השטח ולהביא לאלימות כלפי כוחות הביטחון. עוד נמסר כי מדובר בפרסומים שמטרתם להטעות את הציבור ולגרום להסלמה, וכי אין להישמע להסתות מסוג זה. עוד מסרו כוחות הביטחון כי אין כל שינוי בנוהג הקיים מזה שנים רבות בהר הבית בהקשר של תפילות מוסלמים או של ביקורי ישראלים ותיירים במקום.

בתוך כך, בצל המתיחות הנמשכת ביהודה ושומרון, גורמי ביטחון הזהירו כי חוליות של מחבלים באזור מנסות לבצע "פיגועי משיכה" - לגרום לכך שכוח צה"ל ירדוף אחריהם, עד לנקודה שבה אורבים להם מחבלים נוספים. על כן, התבקשו גורמי המודיעין, הלוחמים בשטח והתצפיתניות לגלות עירנות ודריכות מול תרחישים מסוג זה. מקרה דומה אירע בשבוע שעבר כשחמושים ירו לעבר היישוב הר ברכה, כדי שכוחות הביטחון יחפשו אחריהם, וכך פעילי הטרור יוכלו לארוב ולפגוע בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully