וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון מזהירים: מחבלים מנסים להתגרות בחיילים - ולמשוך אותם למארב

עודכן לאחרונה: 26.9.2022 / 18:02

במערכת הביטחון הצביעו על כוונות של חוליות מפגעים לבצע "פיגועי משיכה". בתוך כך, ניצול מהמארב של סיירת גולני הגיע להלווית חברו. גורמי ביטחון טוענים כי הוא מנסה לתפוס את מקומו של כוכב הרשת הפלסטיני שנהרג בחודש שעבר

זירת אירוע הדקירה בצומת שילת/קבוצת בטחון שדה

בצל המתיחות הנמשכת ביהודה ושומרון, גורמי ביטחון הזהירו היום (שני) כי חוליות של מחבלים באזור מנסות לבצע "פיגועי משיכה" - לגרום לכך שכוח צה"ל ירדוף אחריהם, עד לנקודה שבה אורבים להם מחבלים נוספים. על כן, התבקשו גורמי המודיעין, הלוחמים בשטח והתצפיתניות לגלות עירנות ודריכות מול תרחישים מסוג זה. מקרה דומה אירע בשבוע שעבר כשחמושים ירו לעבר היישוב הר ברכה, כדי שכוחות הביטחון יחפשו אחריהם, וכך פעילי הטרור יוכלו לארוב ולפגוע בהם.

בתוך כך, אתמול התקיימה הלוויתו של המחבל סאאד אלכוני, שנהרג במארב של סיירת גולני בין שכם להר גריזים. שלושה מחבלים נוספים שהיו ברכב לצדו נפגעו גם הם מאש סיירת גולני - שניים באורח קל ואחד בינוני, אך לא ברור עד כה כיצד הצליחו לחמוק מהאש. בשלב זה יש מאמץ מודיעיני לחשוף את מקום הימצאם.

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו  בכפרים דורא, חרס, דיר אל עסל, ביתא ובעיר טול כרם, 7 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ביו"ש בתחילת החודש/דובר צה"ל

במהלך ההלוויה נראה המחבל מחמוד אל בנא, חבר ארגון "גוב האריות", שעל פי הערכות גורמי ביטחון היה ברכב בזמן המארב של סיירת גולני, והצליח להימלט למקום מסתור בין מחנות הפליטים בשכם. עוד העריכו גורמי ביטחון כי לפי האהדה אליו ברשתות החברתיות הפלסטיניות, הוא ינסה לרשת את המעמד וההשפעה של פעיל הג'יהאד האסלאמי שנורה למוות בחודש שעבר איברהים נאבולסי. הגורמים טענו כי אל בנא ינסה לסחוף אחריו צעירים פלסטינים לבצע פיגועים.

משבוע שעבר מתגברים כוחות סיירת גולני את גזרת שומרון לקראת המשך חגי תשרי. בעקבות החשש מפיגועים, החליט מפקד אוגדת יהודה ושומרון, אבי בלוט, על שינוי שיטת היציאות של לוחמים לחופשות, שכעת ישהו 17 ימים בבסיס וארבעה ימים בבית, במקום 11 ימים בבסיס ושלושה בבית. כמו כן, בצה"ל מתגברים את אבטחת הצירים המרכזיים, צמתים, יישובים וקו התפר בשילוב כוחות משטרה, מג"ב ושב"כ.

עוד בוואלה!

צה"ל פגע בחוליית מחבלים באזור שכם שהייתה מעורבת בפיגועי ירי בשומרון

לכתבה המלאה
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו  בכפרים דורא, חרס, דיר אל עסל, ביתא ובעיר טול כרם, 7 בספטמבר 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל ביו"ש בתחילת החודש/דובר צה"ל

גורמי ביטחון סיפרו כי לצד המעצרים של פעילי טרור, בשבועות האחרונים מתבצע ניטור של רשתות חברתיות, כדי לאתר בעלי פוטנציאל לבצע פיגוע. זאת, כשבחודש האחרון בוצע פיגוע או ניסיון פיגוע ירי מדי יממה ברחבי יהודה ושומרון, בעוד שחלה ירידה בכמות הפלסטינים שנורו למוות מאש צה"ל.

גורמים במערכת הביטחון סיפרו כי הועברו מסרים תקיפים לבכירי הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לפיהם אם לא ימנעו פעולות טרור ואלימות, צה"ל יעשה זאת. בשלב זה יש כוונה בצה"ל להרגיע את השטח ולמנוע פעילות מעוררת חיכוך ותסיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully