וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיקוקים בהר הבית, ידוי אבנים בשער האריות: התפרעויות בעיר העתיקה

עודכן לאחרונה: 26.9.2022 / 11:29

כמה צעירים הסתגרו במסגד הר הבית הבית ובשעת בוקר מוקדמת, עם תחילת הביקורים במקום, הלו בירי זיקוקים מתוך המקום, וגרמו לפגיעה במקום. במקביל, מתפרעים קראו קריאות הסתרה ויידו אבנים על כוחות משטרה בשער האריות בעיר העתיקה, שניים מהם נעצרו

זיקוים וידוי אבנים בהר הבית/דוברות משטרת ישראל

במהלך הלילה (שני) כמה צעירים הסתגרו במסגד בהר הבית, והבוקר עם תחילת הביקורים במקום החלו הצעירים שבתוך המסגד בירי זיקוקים מתוכו. כמו כן, פגעו הצעירים במקום הקדוש וחיללו את המסגד.

כמו כן, בשעת בוקר מוקדמת החלו מתפרעים לצעוק קריאות הסתה באזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים, כשחלקם יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה שבמקום. המשטרה עצרה בתגובה שני חשודים ביידוי אבנים על אבר הכוחות, והדפו את מפרי הסדר.

הר הבית ריק לאחר הפיגוע בשער האריות, 14 ביולי 2017. רויטרס
אין כל שינוי בנוהג הקיים בהר הבית בהקשר של תפילות/רויטרס

בתוך כך, מהמשטרה נמסר כי בימים האחרונים מופצים ברשתות החברתיות פרסומים כוזבים ושקריים בנושא הר הבית. זאת, על פי המשטרה, במטרה להתסיס את השטח ולהביא לאלימות. עוד נמסר כי מדובר בפרסומים שמטרתם להטעות את הציבור ולגרום להסלמה, וכי אין להישמע להסתות מזוג זה.

עוד מסרו כוחות הביטחון כי אין כל שינוי בנוהג הקיים מזה שנים רבות בהר הבית בהקשר של תפילות מוסלמים או של ביקורי ישראלים ותיירים במקום. כמו כן, במהלך החג תמשיל המשטרה לפעול בירושלים, ותשים דגש על העיר העתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully