וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא לרצח עם": כאלפיים עצורים בהפגנות נגד הגיוס של פוטין

עודכן לאחרונה: 25.9.2022 / 16:45

על פי הערכות ארגונים עצמאיים, בין העצורים גם ילדים רבים. ברחבי רוסיה נמשכות ההפגנות נגד צו הגיוס של 300 אלף חיילי מילואים לטובת המלחמה באוקראינה. המחאה אף הגיעה לתקשורת תומכת הקרמלין, כשעורכת הערוץ הממלכתי RT התלוננה על צווי גיוס שגויים

יותר מאלפיים אנשים נעצרו בהפגנות ברוסיה נגד צו הגיוס של הנשיא ולדימיר פוטין, כך על פי דיווחים של הארגון העצמאי OVD-Info, חלקם ילדים.

התסכול לגבי הגיוס החלקי של 300 אלף חיילי מילואים בגילי 18-65, שעליו הכריז פוטין בשבוע שעבר, התפשט אפילו לתקשורת שתומכת בממשלה. עורכת בערוץ הממלכתי RT התלוננה כי צווי גיוס נשלחים לאנשים הלא נכונים, מה שמעורר "זעם גדול" בקרב העם.

בשבת, המשטרה מילאה את הערים שבהן פרצו הפגנות נגד הגיוס, כולל על ידי קבוצת האופוזיציה Vesna ותומכי מתנגד פוטין, אלכסיי נבלני. מפגינים רבים נעצרו, רובם צעירים.

סרטונים מערוצי תקשורת מקומיים ברוסיה כמו SakhaDay, הראו מפגינים נעצרים במזרח סיביר. לפני כן, המפגינים רקדו ריקוד מסורתי כאות מחאה. מאות מפגינים גם נאספו בכיכר המרכזית ביקוטסק. הם ערכו מעגל מסורתי בשם osuokhaiוצעקו "לא לרצח העם".

בנוסף, פשוט דיווחים כי צו הגיוס נשלח לאנשים ללא ניסיון צבאי, בניגוד לגברי שר ההגנה סרגיי שויגו שהבטיח כי רק בעלי ניסיון צבאי יישלחו למלחמה באוקראינה.

עקב כך, שני מחוקקים בכירים במדינה המקורבים לפוטין, התייחסו לתלונות על קמפיין הגיוס והורו למושלים האזוריים להשתלט על המצב ולפתור מהר את ה"בעיה" שמרגיזה את הציבור. ולנטינה מטביינקו, יו"ר הבית העליון של הפרלמנט, המועצה של הפדרציה, אמרה כי היא מודעת לדיווחים האלה. "זה אינו מתקבל על הדעת, ואני חושבת שהתגובה החריפה של הציבור היא צודקת", היא כתבה בטלגרם.

וייצסלב וולודין, יו"ר הבית התחתוןן, הדומה, הביע דאגה דומה. "אם טעויות קורות, הכרחי לתקנן. הרשויות בכל דרג צריכות להבין את האחריות שלהן".

עורכת RT, תומכת של הקרמלין, הביעה זעם על כך שצווי הגיוס נשלחים לאנשים הלא נכונים. "הוכרז שהטוראים עד גיל 35 יכולים להתגייס, מדוע נשלחים צווים לבני 40?" כתבה מרגריטה סימויאן בטלגרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully