וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי והשלכת רימון לעבר ביתו של ראש מועצת ג'וליס, אין נפגעים

עודכן לאחרונה: 25.9.2022 / 12:31

איש לא נפגע, אולם נזק נגרם לרכוש. הירי בוצע כשבועיים לאחר שרוססו כתובות על בניין המועצה המקומית נגד פעילותה בנוגע לנכסי הווקף, כחלק מסכסוך על קרקע שעליה בנוי בית ספר יסודי

בווידאו: תיעוד ממצלמות האבטחה: ירי לעבר ביתו של ראש מועצת ג'וליס. 25 בספטמבר 2022./מיואב, ללא.

אלמונים ירו ואף השליכו רימון הלילה (ראשון) לעבר ביתו של ראש המועצה המקומית ג'וליס, עו"ד ויסאם נבואני, בעת שהוא ומשפחתו היו בבית. איש לא נפגע, אולם נזק נגרם לרכוש. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. הירי בוצע כשבועיים לאחר שרוססו כתובות על בניין המועצה המקומית נגד פעילותה בנוגע לנכסי הווקף.

מחקירת האירוע עולה כי הרקע לירי נוגע לתפקידו של ראש המועצה המכהן. נבואני, החליף את ראש המועצה סלמאן עאמר שנשלח לכלא למאסר ארוך בגין רצח מוניר נבואני, קבלן גינון של המועצה. בעקבות האירוע החלו במקום הפרות סדר, כוחות רבים של המשטרה הגיעו למקום ופיזרו את המעורבים.

חוקרי המשטרה החלו באיסוף ראיות וממצאים מזירת האירוע במטרה לאתר חשודים במעשה. כוחות רבים נמצאים בישוב במטרה לשמור על השקט והסדר הציבורי. בשעות הצהריים צפויה להגיע ליישוב משלחת של שייחים בניסיון להביא לרגיעה ושקט ביישוב. על חברי המשלחת נמנה ח"כ חמד עמר מישראל ביתנו.

חלון ביתו של ראש מועצת ג'וליס אחרי שנורה על ידי אלמונים, 25 בספטמבר 2022. ג'וליס, אתר רשמי
ביתו של ראש מועצת ג'וליס אחרי הירי, הבוקר/אתר רשמי, ג'וליס

מקורו של הסכסוך הקורע את היישוב הוא קרקע שעליה בנוי בית הספר היסודי א' ביישוב, שנבנה לפני עשרות שנים. משרד החינוך דורש כי יהרס ועל הקרקע הזו המועצה המקומית לבנות בית ספר חלופי ומודרני.

המחלוקת היא הבעלות על הקרקע - בעוד המועצה טענה שהקרקע שייכת לה - טענו מנגד אנשי הדת הדרוזית כי מדובר באדמות ווקף (הקדש). המועצה טענה כי האדמות ניתנו למועצה ואילו בהנהגה הדתית של העדה הדרוזית טוענים כי לא היו דברים מעולם וכי עדיין מדובר באדמות הקדש.

המועצה בראשות עו"ד וויסאם נבואני טענה כי כדי לקבל את עשרות המיליונים ממשרד החינוך עליה להוכיח בעלות ואין עליה עוררין לקרקע ומובילה מהלך של הפקעה לטובת המועצה של הקרקע הזו. זה כמה שבועות מתקיימות מחאות שחלקן גלשו לאלימות, ושיאן היה הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully