וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי תוקף את ישראל: "לא סיפקה לנו כלום. שום דבר. אפס"

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 24.9.2022 / 20:13

בראיון לטלוויזיה הצרפתית הביע נשיא אוקראינה אכזבה עמוקה מיחסה של ישראל לארצו במהלך המלחמה עם רוסיה. "אני בהלם, לא הבנתי מה קרה לישראל", אמר זלנסקי. הוא הביע תמיהה על סירובה של ישראל למכור לאוקראינה מערכות הגנה אוויריות, בעוד שהיא מכרה אותם למדינות אחרות

בווידאו: נשיא אוקראינה, זלנסקי במהלך ביקורו בחרקוב/צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התבטא אתמול (שישי) בחריפות נגד היעדר הנכונות של ישראל לסייע לארצו במלחמה עם רוסיה. בראיון לערוץ הטלוויזיה TV5 אמר זלנסקי: "אני בהלם. לא הבנתי מה קרה לישראל", והוסיף: "ישראל לא סיפקה לנו כלום. שום דבר. אפס". לדבריו, הוא מבין שהמצב הוא סבוך בגלל רוסיה וסוריה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נושא נאום מצולם בעצרת האו"ם, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
זלנסקי בנאום מצולם שנשא בעצרת הכללית של האו"ם, 21 בספטמבר 2022/רויטרס

"אתם יודעים שבאוקראינה יש הרבה אנשים ממוצא יהודי"

זלנסקי אמר כי הוא שוחח עם שני ראשי הממשלה הישראלים, ושדעת הקהל בישראל נוטה לטובת אוקראינה, אבל עם זאת, לדבריו, "ניתן לשים לב להשפעה שיש לרוסיה על ישראל". הוא ציין שאוקראינה ביקשה מישראל שתספק לה אמצעי הגנה נגד מטוסים. "אני מבין את הצורך של ישראל להגן על שטחה", אמר זלנסקי, "אבל היא מכרה אמצעים כאלה למדינות אחרות, והיא יכולה לייצא אותם. לכן אני המום. אתם יודעים שיש מלחמה באוקראינה, ואתם יודעים שבאוקראינה יש הרבה אנשים ממוצא יהודי, וכמו כן יש הרבה אוקראינים בישראל".

בעבר הזכיר זלנסקי את מערכת כיפת ברזל כאמצעי שיכול היה לסייע לאוקראינה בהגנה על אזרחיה, בנאום המצולם שנשא בפני הכנסת בחודש מרץ. באותו נאום הוא ביקש מישראל להפעיל לחץ על רוסיה, ולשלוח לאוקראינה נשק. ישראל שלחה לאוקראינה סיוע הומניטרי רב בצורת מזון וציוד רפואי, והקימה בית חולים שדה לטיפול בפצועים אוקראינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully