וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דין מוכר מחדרה חשוד בהחזרת נהגים לכביש על בסיס זיופים

עודכן לאחרונה: 25.9.2022 / 1:37

לפי החשד, עורך הדין חגי פונדק נהג לעשות שימוש חוזר בהסכמה שניתנה לו בעבר, להארכת 90 היום הניתנים לנהגים לתשלום קנסות, תוך שהוא גוזר ומדביק כל פעם מחדש על גבי הבקשה החדשה. הזיוף לכאורה התגלה על ידי ראש התביעות במשטרה, שעורכת מעקב אחר הבקשות המוגשות

דף הפייסבוק של עורך הדין חגי פונדק מחדרה. 24 בספטמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
דף הפייסבוק של עורך הדין חגי פונדק/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עורך הדין שנעצר במהלך עבודתו בבית משפט השלום בחדרה, הוא עורך הדין חגי פונדק. כך התיר לפני יומיים (חמישי) לפרסום השופט זיאד סאלח בבית משפט השלום בעכו לבקשת וואלה וגורמי תקשורת נוספים. בביתו ובמשרדו נערכו חיפושים בליווי לשכת עורכי הדין, ונתפסו טלפונים ומחשבים שלו, של פקידותיו ושל בני ביתו. פרסום הפרשה עורר שיח ותדהמה בבתי המשפט באזור, היכן שהוא דמות מוכרת מאד. פונדק חשוד כעת בקשירת קשר לעשות פשע, זיוף ושימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה והכל בנסיבות מחמירות. "אנחנו מעבר למצב של חשדות ומעבר לראיות לכאורה. אלה ראיות מוצקות", אמר החוקר שמוליק הלביץ לשופט, "בשבוע האחרון בו היה עצור החקירה התקדמה והסתעפה, וחומר הראיות כנגד החשוד התחזק בצורה מהותית". עוד טען לגבי הזיוף כי "זה לא מעידה חד פעמית, וגם לא מעידה רב פעמית, זה רצדיביזם שהתמשך לאורך תקופה של שנים".

חגי פונדק, תושב חדרה בן ה-41, הוא אחד מעורכי הדין הדומיננטיים ביותר בתחום התעבורה באזור. עורכת דין העריכה בכ-50% את נתח השוק שלו בתיקי התעבורה בחדרה. הוא שימש בעברו כשוטר באגף התנועה של משטרת ישראל, מבליט בדף הפייסבוק שלו שהוא מוסמך בהפעלת מכשירי אכיפה שונים כמו הינשוף ושהוא חבר בוועדת התעבורה של לשכת עורכי-הדין בישראל, אבל הוא ידוע במיוחד בקשרים שלו במשטרה ובבית המשפט. בתחנת חדרה הוא בן בית עד כדי כך שהוא נוהג להתפלל עם השוטרים בבית הכנסת בתחנה. בשנת 2013 עוד כשהיה מתמחה אצל עורכת דין לתעבורה, נטען שהיה כותב כתבי אישום מהצד עבור תובע משטרתי אבל תלונה שהוגשה אז במח"ש לא הולידה דבר. היום הוא מחובר ומקושר עוד יותר. קצין משטרה המכיר אותו היטב זה שנים טען בפני וואלה שהתפלא לשמוע שבברית שערך לבנו לפני מספר שבועות נראו גם קציני משטרה.

את הפרשה הנוכחית חוקרת היחידה לחקירות הונאה ופשיעה מקוונת באגף החקירות והמודיעין של מחוז חוף. על פי חשד החוקרים, במהלך השנים האחרונות, בעשרות תיקי תעבורה, זייף עו"ד פונדק הסכמות של תובעי משטרה לבקשות שהגיש לבתי משפט שונים, ובעקבות כך קיבל החלטות שיפוטיות תואמות, במרמה. הזיוף לכאורה התגלה על ידי ראש יחידת התביעות במשטרה העורכת מעקב אחר הבקשות המוגשות והבחינה בפערים.

רפ"ק סאמי סיאגה, ראש מפלג הונאה ופשיעה מקוונת במחוז חוף. 24 בספטמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
רפ"ק סאמי סיאגה, ראש מפלג הונאה ופשיעה מקוונת במחוז חוף/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החקירה מתמקדת בתיקים של עבירות עם ברירות קנס. כאלה שמי שמקבל דו"ח בגינן, ולא שילם את הקנס בתוך 90 יום, רואים אותו כמי שהודה בביצוע העבירה. אז, במקביל להליכי גביה שנפתחים כנגדו, הודעה נמסרת לרשות הרישוי, נקודות נרשמות לחובתו, ובמקרים רבים הן מטות את הכף לעבר פסילת רישיונו. כעולה מחקירת מפלג ההונאה, על פי החשד בעשרות רבות של מקרים כאלה הגיש פונדק בקשה להארכת המועד להישפט, כביכול בהסכמת קצין משטרה. אלא שהחשד הוא שהסכמה כזו לא ניתנה לו ושוב ושוב הוא עשה שימוש בזיוף של הסכמה שניתנה לו במסגרת תיק אחר, אותה גזר והדביק על גבי הבקשה החדשה.

"ההערכה היא שנהגים שנפסלו מוכנים לשלם עשרות אלפי שקלים עבור החזרתם לכביש", אומר גורם המצוי בתחום. לא ברור עדיין מה גורל אותם משפטים שהתנהלו על בסיס אותם מסמכים מזויפים. כמאה תיקי תעבורה שחלקם כבר נשפטו נמצאים בימים אלה בהליכי בדיקה במסגרת החקירה. פונדק קיבל הון תועפות מאנשים אלה. טרם נבדק כמה קיבל, אבל גורם במשטרה סבור כי הרווח היה לא רק בהון תועפות ששילמו, אלא בבניית המוניטין שלו כעורך דין מוביל בתחום. במשטרה טרם החליטו מה יהיה הטיפול בלקוחות שזכו מן ההפקר. יש כוונה לפנות למשרד התחבורה בצורה מרוכזת כדי לבחון את ההשלכות של הגילויים בפרשה.

"התקיימו משפטים שלא היו צריכים להתקיים. הקורבן הוא מדינת ישראל, הקורבן הוא שלטון החוק, והקורבן הוא משתמשי הדרך שיכול להיות שהנהג המסוכן שלידם הוא על הכביש רק בזכות מסמך מזויף", אומר לוואלה רפ"ק סאמי סיאגה, ראש מפלג הונאה ופשיעה מקוונת במחוז חוף, היחידה החוקרת את הפרשה, "זה תיק רחב היקף ורגיש מאד, בין היתר כי הוא עוסק בעורך דין ובהתנהלות שלו מול חוקרים, תובעים ושופטים. יש גם את לשכת עורכי הדין ורשויות מדינה אחרות כמו משרד התחבורה ורשות הרישוי. אנחנו הולכים בזהירות בין הטיפות ומצד שני היה חשוב לפעול במהירות להפסיק את הזיוף ולעשות סוף למעשה וגם להרתיע אחרים".

ניידת משטרה. דוברות משטרת ישראל
ניידת משטרה./דוברות משטרת ישראל

אתמול, לאחר חמישה ימים מאחורי סורג ובריח, לבקשת המשטרה שיחרר השופט סאלח את עו"ד חגי פונדק למעצר בית בבית אביו עד ערב יום כיפור ובתנאים מגבילים נוספים שהעיקרי בהם הוא האיסור לעסוק במקצוע עריכת דין למשך 45 יום. המשטרה צפויה לבקש הארכות נוספות ככל שתתבקשנה. הוא אסר עליו גם את היציאה מהארץ לחצי שנה והורה כי יפקיד את דרכונו, וכן הרחיק אותו מתחנת המשטרה בחדרה, לרבות מבית הכנסת בתחנה.

החקירה בעיצומה.

עורך דין ארצי ארגוב המייצג את עורך הדין חגי פונדק מסר לוואלה כי "עו"ד פונדק מנהל מזה עשר שנים משרד עורכי דין מצליח אשר מעניק ללקוחותיו את השרות הטוב ביותר. עו"ד פונדק כופר בחשדות המיוחסות לו ומשתף פעולה באופן מלא עם המשטרה. לא בכדי המשטרה ביקשה לשחררו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully