וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אלף דולר להרצאה: סכומי העתק שדרש נפתלי בנט מארגונים בארצות הברית

צביקה קליין

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 7:29

ראש הממשלה החליפי מיוצג על ידי סוכן בארה"ב, שהחל להציע אותו כדובר בשכר בפני ארגונים יהודיים בתעריף עתק. "זו פעילות מפוקפקת ביותר", טוען עובד מדינה ישראלי בכיר לשעבר. מטעם בנט נמסר: "הוא מעולם לא לקח שקל תמורת נאום, הרצאה או כל פעילות אחרת"

בנט אחרי ששקד הודתה ב"טעויות": "מי שאומר שהקמת הממשלה הייתה טעות - בפוסט טראומה"/ניב אהרונסון

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט מיוצג על ידי סוכן בארה"ב, שהחל להציע אותו כדובר בשכר בפני ארגונים יהודיים. התעריף: 100 אלף דולר להרצאה.

לפי ג'רוזלם פוסט, סוכן הכישרונות ג'יימי בלאק, המייצג את בנט, פנה לכמה ארגונים יהודיים בתפוצות. אותם ארגונים הגישו קודם לכן בקשה רשמית ללשכתו של בנט, המאוישת על ידי יועצים ופקידים במימון ממשלתי. לאחר פנייתם הם קיבלו מייל או שיחת טלפון מבלאק, שעובד עם דוברים בכירים בעולם היהודי. אותם ארגונים הופתעו לשמוע ממתווך חיצוני, ובשני מקרים לפחות ידוע כי בלאק שלח הצעת מחיר מטעם בנט, שהגיעה עד ל־100 אלף דולר.

"מבחינה חוקית, כרגע אסור לבנט לעבוד בעבודה אחרת", טוען תומר נאור, ראש המחלקה המשפטית של התנועה לאיכות השלטון בישראל. לדבריו, "מנקודת מבט של נראות ציבורית, מי שמכהן בתפקיד ציבורי, כמו ראש ממשלה חליפי, צריך להקדיש את זמנו לעניינים ציבוריים ולא לקדם את ענייניו הפרטיים - בוודאי בתקופת בחירות, ובהחלט כל עוד הוא מקבל משכורת מהממשלה".

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
100 אלף דולר להרצאה, בנט/ראובן קסטרו

"זו פעילות מפוקפקת ביותר", מוסיף עובד מדינה ישראלי בכיר לשעבר, "שר מכהן לא צריך לבחון דרכים בהן הוא יכול להרוויח כסף, גם אם זה בזמן שהוא עוזב את תפקידו".

מטעם בנט נמסר בתגובה כי הוא "לא עובד עם סוכן, ומיותר לציין כי נסיעותיו לחו"ל לאורך כל עשר שנותיו כנבחר ציבור ישראלי אינן בתשלום ונעשות במסגרת תפקידו במסירות רבה. בנט מעולם לא לקח שקל לכיסו תמורת נאום, הרצאה או כל פעילות אחרת בהיותו שר וראש הממשלה. אכן היו פניות של סוכנים שונים לייצג אותו, אולם כמובן שכרגע הדבר לא עומד על הפרק".

מטעמו של בלאק והסוכנות שבה הוא עובד, "דוברי סנטל פארק" נמסר: "הייתי מאוד להוט לייצג את בנט, ואני מנסה לעבוד איתו מאז שסיים את כהונתו כראש ממשלה. על מנת להוכיח את היכולות שלנו, 'דוברי סנטרל פארק' יצרו קשר באופן לא רשמי עם ארגונים יהודיים שונים כדי להכין את הקרקע, ולהיות מוכנים רק אם וכאשר בנט יעזוב את תפקידו. הקשר היה ביוזמת 'דוברי סנטל פארק'. מעולם לא נחתם וכרגע לא נחתם חוזה בין 'דוברי סנטרל פארק' לבנט, וגם לא נקבעה התקשרות מסחרית. בנט הבהיר לי שעד יציאתו מהממשלה הוא אינו יכול לחתום על חוזה עם אף סוכנות".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully