וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרים שנה, אפשר שוב לראות סרטים בקשמיר

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 13:21

קשמיר היא אחד המקומות המסוכנים בעולם. הודו ופקיסטן טוענות כי האזור שייך להן, והאזור ההררי הוא המוקד של עימות במשך יותר מ-70 שנים בין שתי המעצמות הגרעיניות. עימותים בשנות ה-80 באזור גבו את חייהם של יותר מ-9,000 אזרחים

בתי קולנוע בקשמיר נפתחו מחדש לאחר יותר משני עשורים שהיו סגורים בשל המצב הביטחוני. סגן המושל ג'אמו וקשמיר, מאנוג' סינהא, השיק את בית הקולנוע החדש ביום שלישי בטקס חגיגי במיוחד, דיווחה רשת CNN.

"הפתיחה משקפת עידן חדש של תקווה, חלומות ושאיפות של אנשים", אמר סינהא לכתבים מחוץ לקולנוע בעיר סרינגאר בקשמיר ההודית, על פי " Press Trust of India. לדבריו, זהו "יום היסטורי".

הסרט שהוצג בהקרנה המיוחדת היה "Lal Singh Chaddha,", עיבוד הודי לסרט האמריקני "פורסט גאמפ". הקולנוע ייפתח לציבור ב-30 בספטמבר, אמר איש העסקים ויג'אי דהאר, שפתח את הקולנוע בשיתוף עם הרשת ההודית Inox Leisure.

קשמיר היא אחד המקומות המסוכנים בעולם. הודו ופקיסטן טוענות כי האזור שייך להן, והאזור ההררי הוא המוקד של עימות במשך יותר מ-70 שנים בין שתי המעצמות הגרעיניות. גבול דה פקטו בין המדינות שנקרא Line of Control מפריד בין דלהי לאיסלמבאד.

העימותים בשנות ה-80 באזור גבו את חייהם של יותר מ-9,000 אזרחים, על פי ממשלת הודו. בתי הקולנוע נאלצו להיסגר בשל האלימות. ב-2019, ראש הממשלה ההודי מודי נרנדרה ביטל את המעמד החצי אוטונומי של קשמיר וג'אמו וחילק באופן רשמי את המדינה לשעבר לשתי טריטוריות, מה שהעניק לממשלה ההודית שליטה גדולה יותר על פני האזור שבו מתגורר רוב מוסלמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully