וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניפח את השווי הנקי שלו במיליארדי דולרים: ניו יורק תובעת את טראמפ על הונאה

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 12:03

בתום חקירה של 3 שנים, התובעת הכללית בניו יורק הגישה תביעה אזרחית נגד הנשיא לשעבר. "במשך זמן רב אנשים עשירים במדינה הזאת פעלו כאילו החוקים לא נוגעים להם - טראמפ חשב שיצליח לגנוב", אמרה התובעת. עוד נתבעים: החברה של טראמפ וילדיו דונלד ג'וניור, אריק ואיוונקה

התובעת הכללית של מדינת ניו יורק הגישה אתמול (רביעי) תביעה אזרחית בגין הונאה נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ושלושה מילדיו שמעורבים בעסק הנדל"ן המשפחתי. על פי התביעה, טראמפ ניפח את השווי הנקי שלו במיליארדי דולרים כדי להעשיר את עצמו ולהבטיח שיקבל הלוואות.

לטישיה ג'ונס, התובעת הכללית, אמרה כי התביעה הגיעה גם לשולחנם של התובעים הפדרליים ומס ההכנסה - צעד שעלול לעורר את זעמו של הנשיא לשעבר. יתרה על כך, אף שהתביעה היא אזרחית, יש סיכוי שתוביל את הדרך להגשת תביעה פלילית או פדרלית נגד טראמפ.

אחוזת "מאר-א-לאגו" של הנשיא טראמפ מוכנה להוריקן אירמה 8.9.17. רויטרס, רויטרס
אחוזת מאר א-לאגו בפלורידה/רויטרס, רויטרס

טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, איוונקה טראמפ ואריק ג'וניור העידו בחקירה שנמשכה שלוש שנים - והחלה עוד כשהנשיא לשעבר היה בשלטון. התביעה מבקשת לאסור על כל הארבעה לכהן כמנכ"לים בניו יורק ולאסור על טראמפ אורגניזיישן לרכוש נכסי נדל"ן או לקבל הלוואות גופים פיננסיים בניו יורק במשך חמש שנים.

"התביעה מראה שדונלד טראמפ זייף וניפח את השווי הנקי שלו במיליארדי דולרים כדי להעשיר את עצמו שלא בצדק וכדי לרמות את המערכת, ובכך את כולנו. הוא עשה זאת בסיוע של נאשמים אחרים", אמרה ג'ונס.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מביתו בניו יורק, 10 באוגוסט 2022. רויטרס
ניפח את הרווחים שלו במיליארדי דולרים. טראמפ/רויטרס

היא הוסיפה כי המשרד שלה חשף ראיות לעברות פליליות פדרליות כולל הצהרות כוזבות למוסדות פיננסיים והונאת בנקים, וכי הפנתה את הנושא לבית המשפט של המחוז הדרומי בניו יורק ולמס ההכנסה.

התביעה מבקשת להשיב לפחות 250 מיליון דולר למדינה ולאסור על אלן וייסלברג, סמנכ"ל הפיננסים של טראמפ אורגניזיישן, ועל ג'פרי מקוני, מבקר הפנים של החברה, לכהן בתפקידים הבכירים כל חברה בניו יורק. וייסלברג בן ה-75 הודה בחקירה פלילית נפרדת בניו יורק באשמה בגין הונאת מס.

"במשך זמן רב מדי, אנשים עשירים ובעלי כוח במדינה הזאת פעלו כאילו החוקים לא נוגעים להם. דונלד טראמפ הוא הדוגמא הבולטת. הוא חשב שיצליח לגנוב, אך היום זה נגמר", אמרה ג'ונס.

טראמפ רמז כבר כי יתמודד ב-2024 בבחירות לנשיאות, אך הצרות המשפטיות שעמן הוא מתמודד כוללות גם הרשעה אפשרית לגבי החזקתו במסמכים מסווגים של המדינה וכמה חקירות לגבי ניסיונותיו להפוך את תוצאות הבחירות ב-2020.

"ציד מכשפות"

טראמפ אמר כי התביעה בניו יורק מונעת פוליטית ומהווה "ציד מכשפות". בתביעה בת 214 העמודים, ג'יימס התוותה שלל עבירות כגון ניפוח שקרי של שווי 23 נכסים כולל אחוזת מאר א-לאגו בפלורידה, טראמפ טאואר בניו יורק ולשעבר בית המלון טראמפ אינטרנשיונל בוושינגטון הבירה.

לטענת ג'ונס, הנאשמים ביצעו יותר מ-200 הערכות שווי כוזבות והצהרות פיננסיות מטעות ב-2011-2021. השווי של מאר א-לאגו, על פי התביעה, הוערך ב-739 מיליון דולר, בזמן ששוויו קרוב יותר ל-75 מיליון דולר.

לדברי ג'ונס, טראמפ "קיבל שורה של הערכות בנקאיות לנכס מסחרי בוול סטריט 40, שעל פיהן הערך של הנכס היה 200 מיליון נכון לאוגוסט 2010 ו-220 מיליון דולר בנובמבר 2012. "עם זאת, בהצהרות של טראמפ מ-2011, הוא טען כי שווי הנכס הוא 524 מיליון דולר. שווי זה עלה ל-530 מיליון דולר בשנתיים שלאחר מכן - יותר מפי שניים מהערכות אנשי המקצוע".

עורכת הדין של טראמפ, אלינה האבה, אמרה כי התביעה "אינה מתמקדת בעובדות או בחוק, אלא בקידום האג'נדה הפוליטית של התובעת הכללית". ג'ונס הגיבה באומרה ש"פשיעת צוואר לבן אינה פשיעה ללא קורבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully