וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן באו"ם: "פוטין עשה טעות - נעמוד בסולידריות נגד רוסיה והאגרסיביות שלה"

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 19:31

הנשיא פתח את נאומו בגינוי תקיף של נשיא רוסיה. הוא גם דחק בשאר מנהיגי העולם ל"המשיך לעמוד נגד האגרסיביות הטהורה" שלה. ביידן הוסיף כי הוא תומך בפתרון שתי מדינות וכי אסור לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני

ג'ו ביידן באו"ם/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא היום (רביעי) את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. הוא הגיב בחריפות לנאום של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבוקר, שבו הודיע על גיוס של 300 אלף חיילי מילואים לטובת המלחמה באוקראינה.

"בשנה האחרונה העולם חווה משברים רבים. רוסיה הפרה את האמנה של האו"ם, על האיסור על מדינות לכבוש את שכנותיהן בכוח.

"פוטין איים בנשק גרעיני על אירופה בחוסר אחריות. כעת רוסיה קוראת לגייס עוד חיילים להצטרף למלחמה באוקראינה. כעת הקרמלין מארגן משאלי עם מזויפים באוקראינה להתטרפות לרוסיה, מתוך הפרה של אמנת האו"ם.

"פוטין טוען שהוא היה חייב לפעול כי רוסיה היתה מאוימת - אך איש לא איים על רוסיה. הזהרנו שהעימות קרוב, ניסינו להימנע ממנו. אך מילותיו של פוטין הבהירו את כוונתו לפני הפלישה. המלחמה הזאת אמורה להעלים את הזכות של אוקראינה להתקיים. 141 מדינות התאחדו כדי לגנות את המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה.

"לאוקראינה יש את אותן זכויות כמו כל המדינות הריבוניות האחרות. נעמוד בסולידריות נגד רוסיה והאגרסיביות שלה. ההחלטה האחרונה של רוסיה מוטעית, אי אפשר לכבוש שטח של מדינה בכוח.

"הבסיס של אמנת האו"ם נמצא תחת התקפה. ההגנה על האמנה זאת המשימה של כל מדינה החברה באו"ם. ההגנה על מדינות קטנות יותר כמו גדולות, לאמץ עקרונות בסיסיים כמו חופש התנועה, כבוד לחוק הבינלאומי, אלה הם העקרונות המשותפים שעליהם עלינו להתבסס. אני מאמין שהגיע הזמן שנהיה כוללנים יותר, נשמר את האמנה והנימנע משימוש בווטו חוץ מאשר במקרים יוצאי דופן ונדירים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מכריז על גיוס מילואים חלקי על רקע המלחמה באוקראינה, 21 בספטמבר 2021. רויטרס
הנשיא פוטין/רויטרס
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. 10 בספטמבר 2022. רויטרס
נשיא אוקראינה זלנסקי/רויטרס

"הסנקציות שלנו מאפשרות במפורש לרוסיה את האפשרות לייצר מזון ודשן. רק רוסיה יכולה לעצור את המלחמה. אנחנו צריכים להאכיל את העולם, משום כך ארצות הברית תומכת בתוכנית המזון הגדולה בעולם ב-40% מהתקציב שלה ותומכת במאמצי יוניצ"ף להאכיל את העולם. אנחנו קוראים לכל המדינות לאסור חרם על יצוא מזון. אם הורים לא יכולים להאכיל את ילדיהם, שום דבר אחר לא משנה", הדגיש הנשיא.

ביידן אמר גם כי ארצות ברית תומכת במס מינימום גלובלי ותוודא שהוא מיושם, כמו גם ביטול חובות של מדינות קטנות בעלות חוב. ארצות הברית גם תיאבק כדי למנוע ממדינות להשתמש באנרגיה כנשק.

"איננו מבקשים מלחמה או מלחמה קרה עם סין", הוסיף הנשיא. "נחזק את השלום והביטחון לכולם בכל מקום. ארצות הברית מחוייבת למדיניות של 'סין אחת' בנוגע טייוואן, לסייע בסיום המלחמה באתיופיה. בוונצואלה, בהאיטי, בתימן. נמשיך גם לתמוך בפתרון של שתי מדינות בישראל".

הוא הוסיף כי "אי אפשר לנצח במלחמה גרעינית. אנחנו עדים למגמה מטרידה, רוסיה מבצעת איומים גרעיניים וסין מגדילה את מאגר הנשק הגרעיני שלה ללא שקיפות. ארצות הברית מוכנה גם לחזור לשולחן המשא ומתן אם איראן מוכנה לוותר על תוכנית הגרעין. לא נאפשר השגת נשק גרעיני באיראן. נעמוד גם לצד אנשי איראן האמיצים שמוחים על מותה של צעירה לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר האיראנית".

ביידן סיכם: "הבה נעמוד יחדיו, מדינות העולם מאוחדות. איננו צופים פסיביים בהיסטוריה, אנחנו כותבים את ההיסטוריה ואנחנו חייבים לעשות זאת למעננו, למען העתיד והאנושות".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם בעצרת הלילה באמצעות נאום מוקלט. החברות באו"ם הסכימו להוציא מהכלל את זלנסקי ולאפשר לו להקליט את הדברים משום שאינו יכול לעזוב את אוקראינה.

אוקראינה רשמה בחודש האחרון הישגים מפתיעים בשדה הקרב במזרח המדינה והצליחה להשתלט על שטחים נרחבים שנכבשו על ידי צבא רוסיה. הנשיא פוטין הכריז היום על הגיוס החלקי של אנשי מילואים בתגובה למתקפת הנגד האוקראינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully