וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות שופרות ואלפי סטים של ארבעת המינים: כך נערך צה"ל לחגי תשרי

יניב כליף

עודכן לאחרונה: 23.9.2022 / 14:26

רגע לפני ערב ראש השנה, צה"ל יצא במבצע לוגיסטי גדול על מנת לספק לכל חייל את צרכיו הדתיים ולאפשר לו לקיים את מצוות החגים. רמ"ט הרבנות, אל"מ אבנר כהן, מספר על כך בריאיון לוואלה: "המצווה הכי גדולה היא להגן על מדינת ישראל"

חגי תשרי כבר כאן, ובצה"ל יצאו בתקופה האחרונה למבצע לוגיסטי מורכב כדי שכל החיילים יוכלו לחגוג אותם כמו שצריך. ההיערכות כוללת בין היתר הצטיידות בשופרות, ארבעת המינים וסוכות. בריאיון לוואלה מספר ראש מטה הרבנות, אל"מ אבנר כהן, על ההיערכות הנרחבת.

הכנות לקראת ראש השנה תשפ"ג במרכז הלוגיסטי של צה״ל, בבסיס שורה. דובר צה"ל
הכנות לקראת ראש השנה בבסיסי צה"ל/דובר צה"ל

"כל חג הוא ממש מבצע של חלוקת ציוד, כמו שצה"ל יודע לספק אוכל הוא יודע להביא ציוד דתי", מסביר הרב כהן. "יש אפילו אדם שהולך ובודק את ארבעת המינים לפני שמזמינים מהספק, עוברים ממש אתרוג אתרוג, וכמה חודשים לפני החג אנחנו הולכים ובודקים את איכות השופרות. כל ענף ההלכה מתעסק במיון, ולאחר מכן יש חלוקה ממש מהפיקוד עד לבסיסים".

ראש מטה הרבנות מסביר כי ישנה חשיבות גבוהה לאפשר לחיילים לשמר את אורח חייהם הדתי. "אנחנו עובדים בשיתוף עם הלוגיסטיקה, ומוודאים שכל הציוד מגיע עד אחרון החיילים והחיילות. לצורך העניין - מוודאים שכל חייל שנמצא אפילו על קו התפר מקבל את הציוד הנדרש, ויכול לשמוע שופר, לשבת בסוכה וכו'".

הכנות לקראת ראש השנה תשפ"ג במרכז הלוגיסטי של צה״ל, בבסיס שורה. דובר צה"ל
"כדי שכל חייל יוכל לשמוע שופר ולשבת בסוכה"/דובר צה"ל
הכנות לקראת ראש השנה תשפ"ג במרכז הלוגיסטי של צה״ל, בבסיס שורה. דובר צה"ל
אספקת שופרים לבסיסי צה"ל/דובר צה"ל
הכנות לקראת ראש השנה תשפ"ג במרכז הלוגיסטי של צה״ל, בבסיס שורה. דובר צה"ל
אתרוגים/דובר צה"ל

גם בזמן שיש הסלמה ביטחונית בגדה, בצה"ל מתאמצים לאפשר לכל חייל מענה. "חיילים שנמצאים בתעסוקה מבצעית ויוצאים למשימה ממקום שגרתי וחוזרים אליו, יכולים להספיק לקיים את מצוות החג בזמנים הפנויים שלהם", אומר הרב כהן. "לגבי מי שלא יכול, מוצאים לו מענה ייחודי בשיתוף של מדור לוגיסטיקה, מדור הלכה והרב של הפיקוד. ממש מאושרות תוכניות לחגי תשרי ברמת הרבנות הפיקודית".

"אפילו לפי ההלכה שמירה על מדינת ישראל היא מצווה גדולה ולכן אין 100% ועושים מדרג של מה הכי חשוב, לפעמים יש ויתורים", מוסיף רמ"ט הרבנות. "למשל תקיעה בשופר היא הרבה יותר חשובה מאכילת תפוח בדבש, לכן נעשה כל שביכולתנו לאפשר את קיומה לכל חייל גם אם הוא בקצה העולם. יש הנחיות מסודרות שמופיעות גם באתר צה"ל, המפרטות את מדרג המצוות. אני יודע שזה קשה מאוד כשלא יכולים לקיים את כל המצוות שאתה רגיל אליהן בבית".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully